اقلام اساسی گران شد

امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 8 هزار و 500 تومان و هر کیلو شقه بدون دنبه 31 هزار و 500 تومان به مشتری عرضه می شود.

اقلام اساسی گران شدعظیم حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی مرغ اظهار داشت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 800 الی 5 هزار و 900 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 8 هزار و 200 الی 8 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به دلایل گرانی قیمت مرغ گفت: افزایش قیمت صد درصدی جوجه یک روزه و افزایش 35 درصدی ذرت به عنوان نهاده اصلی، گرمای هوا و تاخیر در وزن گیری مرغ ها و افزایش تقاضا و کمبود عرضه از جمله دلایل اصلی گرانی قیمت به شمار می رود.

حجت ادامه داد: باتوجه به کیفیت مصرف مرغ و افزایش عوامل تولید امکان پیش بینی قیمت در روزهای آتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گرمای بیش از حد هوا در برخی مناطق 5 الی 10 درصد افت تولید داشته ایم، بیان کرد: براساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی انجام شده که دراین میان تنها تنش های گرمایی افت تولید را به همراه داشته است. 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی روند افزایش قیمت ها تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت، ضمن آنکه قیمت ذرت و جوجه یکروزه که درافزایش قیمت نهاده ها تاثیر گذار بوده باید از سوی دست اندرکاران امر کنترل شود.

قیمت تخم مرغ افزایش یافت

در این راستا فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ گفت: در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ به طور متوسط 3 هزار و 400 تومان درب مرغداری به فروش می رسد.

وی با اشاره به افزایش صد درصدی قیمت نهاده ها گفت: درحال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ با احتساب سود 10 درصدی مرغداران 4 هزار و 100 تومان باید باشد ، این درحالیست که میانگین قیمت 3 هزار و 400 تومان است.

طلاکش در خصوص پیش بینی قیمت بیان کرد: با توجه به آنکه طی روزهای آتی اتفاق جدیدی در روند صادراتی رخ نخواهد داد، قیمت ها تا اواخر مرداد تغییر چندانی نخواهد داشت.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف تخم مرغ در صنایع غذایی از اواخر مرداد ماه تا نیمه شهریور ماه به سبب شروع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها  پیش بینی می شود که قیمت تخم مرغ تا مرز 3 هزار و 800 تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به روند صادراتی گفت: هم اکنون روزانه 200 تن تخم مرغ به قیمت 3 هزار و 650 تومان برای صادرات به عراق و افغانستان تحویل مرز داده می شود، از این رو ممکن است میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

گفتنی است این قیمت برای صادرات به سبب آنکه کیلویی 300 تومان هزینه های بسته بندی، حمل و نقل و گواهی لازم از سفارت عراق را در بر دارد، بدون تخصیص یارانه توجیه ناپذیر است.

گوشت گران شد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قیمت گوشت در بازار اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو شقه بدون دنبه با افزایش 500 تومانی، 27 هزار و 500 تومان به مغازه دار و 30 الی 31 هزار و 500 تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به دلایل گرانی گوشت گفت: خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور و کمبود دام در میادین از جمله دلایل گرانی گوشت به شمار می رود و اگر به شرایط موجود رسیدگی نشود با توجه به مناسبت های پیش رو اعم از عید قربان احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: با توجه به کمبود دام در سطح میادین از مسئولین امر تقاضا داریم که برخورد جدی با واردات غیر قانونی دام از مرزهای کشور به عمل آورند ضمن آنکه در صورت نیاز جامعه واردات صورت گیرد تا شاهد تنش های کمتری در بازار باشیم.


انتهای پیام/















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
بایدقیمت ارزوسوخت وبرق واب وغیره اصلاح شودبهترهست قیمت سوخت درداخل کشورپایین وقیمت ارزخارجی هم تک نرخی وطبق بازارازادتعیین شودهدف ازکاهش قیمت سوخت کاهش هزینه حمل ونقل حداقل برای خودروهای باربرچون نیسان وکامیون واتوبوس ومینی بوس وون میباشدوهدف ازافزایش قیمت ارزخارجی صادرات کالاهای دپوشده درانبارکارخانه هابابالاترین ارزش افزوده ریالی میباشد،نرخ بهره بانک هاهم فرمولش رابایددرسایت بانک مرکزی قیدکنندتابانک هابیش لزحدبهره نگیرن وسودمصوب بانک مرکزی رادورنزنن،بهترهست یارانه نقدی درقالب مستمری افرادتحت پوشش بهزیستی وکمیته امدادپرداخت شودتاافرادبتوانندکمترهزینه وبال دولت کنندوسبدکالاهم به خبرنگاران ومشاغل پرریسک بدهندوکالاراامحانکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
واقعا" تورم را چطوری حساب می کنند که می گویند کم شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
نتیجه تورم تک رقمی(نقطه به نقطه)این میشه...
آخرین اخبار