اصفهان؛

برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در اصفهان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان گفت: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان همزمان با سراسر کشور دراصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی اظهار داشت: یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضاء کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در 3 مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی آن مرداد و شهریورماه در شهرستان‌های استان اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی این جشنواره در 14 آبان برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله در آذرماه برای مرحله کشوری به میزبانی شهر مقدس قم اعزام می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های ترتیل، قرائت، اذان، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که اعضاء کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان در رده سنی 18 تا 30 سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات بدون محدودیت سنی می‌توانند در رشته تفسیر شرکت کنند، گفت: اعضاء کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در رده سنی 8 تا 15 سال می‌تواند در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز شرکت کنند.

معتمدی تصریح کرد: رشته‌های اذان، ترتیل، قرائت، حفظ 20 جزء، و کل در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری، رشته‌های مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره نماز در مرحله شهرستانی، و رشته تفسیر به صورت استانی و کشوری ویژه برادران و در بخش خواهران رشته‌های قرائت و حفظ کل در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت نماز در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه هر یک از اعضاء کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد می‌توانند در یک رشته شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتیravagh.ir به‌صورت الکترونیکی ثبت‌نام کرده و در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان بیان کرد: جشنواره قرآنی «مدهامتان» هر ساله با هدف شناسایی و ارتقاء سطح اطلاعات قرآنی و دینی جوانان و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود که سال گذشته اصفهان میزبان مرحله کشوری این جشنواره بود.

وی گفت: سال گذشته 2 هزار نفر در مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند و 300 نفر در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات نخست تا سوم رشته‌هایی که مرحله کشوری دارند به مرحله کشوری راه می‌یابند. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.