بجنورد؛

20 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد

20هزارو 955 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امدادخراسان شمالی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی با بیان اینکه 34 هزار و700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند،گفت: این خانواده‌ها به دلایل مختلفی از جمله فوت، بیماری یا از کارافتادگی سرپرست خانواده و یا به دلایل آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد و زندانی بودن سرپرست و ... تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، مشاوره، تحصیلی و شغلی و ... به این خانواده‌ها، آنها از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند.

علی اکبریانی تصریح کرد: یکی از دلایل ایجاد فقر در جامعه و افزایش جمعیت ورودی به امداد، نبود بیمه‌های اجتماعی است که در این راستا تقویت و گسترش فرهنگ بیمه‌های اجتماعی می‌تواند در کاهش ایجاد فقر و محرومیت در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی گفت: در راستای توانمندی مددجویان تحت حمایت، بیش از 6 هزار و300 نفر از مخاطبین کمیته امداد خراسان شمالی که شامل 2 هزار و300زنان سرپرست خانواده و 4 هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال می‌باشند، از طریق این نهاد بیمه اجتماعی شده‌اند.

اکبریانی افزود: کمک به محرومین و نیازمندان جامعه وظیفه انسانی و دینی هر شخصی است و کمیته امداد این فرصت را فراهم کرده تا مسئولان بیشتر در خدمت محرومین باشند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تا کنون خدمات خوبی به مددجویان ارائه داده و امیدواریم همه دستگاه‌ها نیز در خدمتگزاری به محرومین با این نهاد همکاری کنند ،افزود: این نهاد در تلاش است با اریه برنامه های مدون وخدمات جامع به زنان سرپرست خانوار آنها را به توانمندی برساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندی‌سازی آنها صورت می‌گیرد، افزود: کمیته امداد برای تشویق زنان سرپرست خانوار و همچنین دختران در شرف ازدواج بسته‌های تشویقی متنوعی را به آنها ارایه می دهد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.