اهواز؛

خسارت میلیاردی گرما به شرکت توزیع برق خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از خسارت30 میلیارد ریالی گرمای شدید استان به شرکت توزیع برق خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا غضنفری بیان کرد: گرمای شدید و بی سابقه در خوزستان که تا 53 درجه رسید باعث شد که 47 دستگاه ترانسفورماتور در این استان آتش بگیرد.

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق نیمه مرداد است گفت: ساعت پیک مصرف برق از ساعت 12 تا 17 است که 67 درصد مصرف برق با وسایل خنک کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: اگر مردم روزی چهار ساعت در مصرف برق در زمان پیک مصرف رعایت کنند در طول دوران تابستان 20 روز صرفه جویی در مصرف برق می شود.

غضنفری اظهار داشت: 46 هزار جزوه مدیریت مصرف برق توسط این شرکت تهیه، و در مدارس و ادارات به منظور آشنایی هر چه بیشتر در نحوه درست مصرف برق توزیع شد.
وی عنوان کرد: به منظور کاهش مصرف برق در خوزستان بالغ بر سه هزار و 859 لامپ پر مصرف در سطح این استان جمع آوری شد که با جمع آوری این تعداد لامپ پرمصرف 0.5 مگاوات برق ذخیره سازی شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: بالغ بر 802 هزار و 591 اشتراک خانگی برق در خوزستان وجود دارد که بخش عمده مصرف کنندگان برق در این استان خانگی است.

رضا غضنفری خاطرنشان کرد: با وجود آنکه خوزستان یک استان صنعتی است اما تنها 2 هزار و 443 اشتراک برق آن صنعتی است.

وی اذعان کرد: در خوزستان در حدود 17 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، 12 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ایستگاه فوق توزیع تامین برق وجود دارد.

غضنفری اظهار داشت: میزان تولید برق در خوزستان 12 هزار مگاوات است که رتبه دوم کشور را در میزان تولید برق را داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.