اصفهان؛

آخرین وضعیت آماده سازی ورزشگاه نقش جهان

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از بررسی آخرین وضعیت آماده سازی ورزشگاه نقش جهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،« مصطفی مدبر» گفت: این نشست  با حضور استاندار ،مسئولان شرکت فولاد ،شهردار و مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در محل استانداری این استان برگزار شد . یکی از موضوع های مورد بحث و بررسی، همکاری و کمک مالی این استان جهت تکمیل به موقع ورزشگاه نقش جهان و انجام هماهنگی های برگزاری مراسم افتتاحیه بود.
وی درباره آخرین روند اتمام این طرح،افزود: ساخت سازه این ورزشگاه مراحل نهایی خود را طی می کند و در کنار آن کارهای مربوط به زیرسازی محوطه بیرونی ورزشگاه هم در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اضافه کرد: آسفالت محوطه بیرونی این ورزشگاه هم از سوی مسئولان استانی در حال انجام است و نصب صندلی های سکوی طبقه دوم ورزشگاه و چادر هم به مرور در حال انجام است.
مدبر وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان را مطلوب عنوان کرد و اظهارداشت: با پایان عملیات عمرانی سازه، این ورزشگاه در لیگ حاضر بزودی میزبان دیدارهای تیم سپاهان اصفهان خواهد بود.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه یافت و در نهایت در 29 مرداد 1375 عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه که در سال 1381 افتتاح شد ،فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار گرفت و تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.
سپس در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد تا این که در 8 آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کردند.
به گفتهٔ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این ورزشگاه قرار بوده در طی 20 ماه و در سال 1395 تکمیل شود. بهره برداری از این ورزشگاه به مدت 20 سال به باشگاه سپاهان واگذار شد.
همچنین در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه 90درصد گزارش شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار