اصفهان؛

ضبط 350 کیلوگرم چوب قاچاق تاغ در آران وبیدگل

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از قطع 18 اصله درخت تاغ و کشف 350کیلو گرم چوب تاغ قاچاق در محمد آباد ابوزید آباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت زنی در محدوده تاغزارهای روستای محمدآباد ابوزیدآباد به یک وانت بار مشکوک شده و پس از بازرسی حدود 350 کیلوگرم چوب تاغ کشف کردند.
وی افزود: در محدوده اطراف وانت بار نیز حدود 18 اصله درخت تاغ قطع شده بود که راننده وانت و هم دستش پس از دستگیری و مواجهه با مستندات به قطع درختان اعتراف کرد.
وی قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
شفیعی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن هم چنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.
قطع درختان تاغ از معضلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته قاچاقچیان چوب تاغ یک هزار و 200 اصله درخت به وزن تقریبی 30 تن را قطع کردند.
آمار رو به افزایش کشفیات چوب و ذغال در شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان مدتی است زنگ خطر نابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، زنگ خطری که از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها حکایت دارد.
ذغال این نوع چوب بواسطه دوام آتش و نیز گران بودن ذغال و چوب آن مورد تعرض قرار می گیرد و تخریب عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ توسط افراد سودجو موجب ازبین رفتن تاغزارهای این شهرستان شده است.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار