دلواپسی این روزهای هدیه تهرانی در اینستاگرام

هدیه تهرانی با انتشار پستی در اینستاگرام خود از نگرانی این روزهای خود نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدیه تهرانی در صفحه اینستاگرام خود از دلواپسی های این روزهای خود نسبت به بحران آب نوشت. وی با انتشار عکسی از بی آبی های موجود در کره زمین تصویری از آینده ای با بحران شدید آب به نمایش گذاشت و نوشت: "پیش بینی سازمان ملل: کمبود آب تشدید می شود! به نوشته بیزینس اینسایدر، سازمان ملل در گزارش آب سال 2016 پیش بینی کرده است، اگر وضع به همین منوال بگذرد، دنیا در سال 2030 با 40 درصد کمبود آب روبرو خواهد شد و اگر فعالانه با آن برخورد نشود، این امر به تنش های داخلی و نزاع میان کشورها منجر خواهد شد.

سازمان ملل همچنین معتقد است کمبود آب و ساختارهای ضعیف مدیریتی مربوط به آن ممکن است به یکی از علل اصلی کشمکش و درگیری میان کشورها و اختلافات منطقه ای تبدیل شود. نکته قابل تامل آنکه، از میان 263 حوزه آبی مرزی، 158 حوزه آبی بدون هر گونه چارچوب مدیریتی مبتنی بر همکاری هستند.

بیزینس اینسایدر افزود، جهان می تواند همینطور که هم اکنون هست، ادامه دهد، تا با بدترین بحران آب روبرو شود. این بحران ها سبب می شوند مردم ناچار شوند برای به دست آوردن آب و زنده ماندن مسیرهای بسیار طولانی را بپیمایند.

اگر برنامه روشنی نباشد، ممکن است نزاع های بشری برای زنده ماندن بار دیگر شروع شوند. همچنین بر اساس نقشه ای که نشان دهنده میزان برداشت کشورها از منابع آب تجدید پذیرشان در سال 2015 است، خاورمیانه و آسیای مرکزی باز هم به طور جدی در خطر هستند، زیرا اکثر کشورهای هر دو منطقه بیش از 60 درصد منابع آبشان را مصرف کرده اند. ایران و عراق بین 60 تا 75 درصد منابع آب تجدید پذیر خود و سایر کشورهای خاورمیانه تقریبا بیش از 75 درصد این منابع را مصرف کرده اند."

دلواپسی این روزهای هدیه تهرانی در اینستاگرام

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار