یاسوج؛

نظارت 380 ناظر افتخاری بر بازار

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گفت: 380 ناظر افتخاری با مدیریت این سازمان بر بازار استان نظارت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران افزود: 276 نفر از این افراد ناظر افتخاری عادی و104نفر ناظر بسیجی هستند.

وی اظهار کرد: به منظور افزایش سطح آگاهی و مشارکت ناظران افتخاری از ابتدای سال جاری تاکنون 71 جلسه توجیهی برگزار شد.

دیودیده بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور تلاش برای کنترل بازار کالا و خدمات و رصد قیمت ها در سطوح مختلف از مشارکتهای مردمی در قالب طرح ناظران افتخاری استفاده می کند.

وی عنوان کرد: در این طرح استفاده از توان نظارتی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف بازار استان مورد توجه خاص قرار دارد.

دیودیده اظهار داشت: براساس این طرح سازمان صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر بهره گیری از سیستمهای کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، ضمن نظارت محسوس بر بازار، اخبار و اطلاعات تغییر و تحولات بازار کالا و خدمات را از طریق آنان به دست می آورد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این ناظران در تیر ماه سالجاری از 62 واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی کردند افزود: 53 درصد گزارش ها منجر به تشکیل پرونده و طبق بررسیهای انجام شده100درصد گزارش های رسیده قابل پیگیری بوده است.

دیودیده عمده تخلفات کشف شده را گرانفروشی با 41 درصد، درج نکردن قیمت با 9 درصد و نداشتن پروانه کسب با 5 درصد دانست.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: عمده کالاهای دارای تخلف مرغ کشتار روز، میوه و تره بار، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و عمده خدمات دارای تخلف تعمیر خودرو، خدمات موبایل و خدمات کامپیوتری بوده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.