اردبیل؛

شناسایی 37 نوع گیاهان دارویی در بخش ارشق

بخشدار ارشق از شناسایی 37 نوع گیاهان دارویی در بخش ارشق مشگین شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ظاهر نوری گفت: 37 نوع گیاهان دارویی در بخش ارشق شناسایی شده و این منطقه از ظرفیت کشاورزی بالایی برخوردار بوده که شکوفایی اقتصاد دراین بخش نیازمند حمایت مسئولان امر است.

وی با اشاره به اینکه 10 هکتار از اراضی بخش ارشق مشگین‌شهر به کشت پسته اختصاص یافته است، افزود: در این زمینه 98 کشاورز فعالیت دارند و طرفیت تولید این محصول در هر درخت 70 الی 80 کیلو است.

بخشدار ارشق از کشت محصولات زعفران، زرشک، گل محمدی و سماق در ارشق نیز خبر داد.

نوری از شناسایی 140 سرمایه‌گذار مقیم ارشق خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از این سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند و در آینده نزدیک عملیات اجرایی این سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی های انجام شده و راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی 70 درصد روستاهای بخش ارشق از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند، بیان کرد: در زمینه گازرسانی نیز اقدامات بسیار خوبی در منطقه انجام شده است که خوشبختانه رفته رفته شاهد کاهش عمده مشکلات مطرح در منطقه هستیم.

نوری گفت: 247 نفر تز تولیدکنندگان فرش برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌ها معرفی و که هم‌اکنون فرش دستباف ارشق در نمایشگاه‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای اروپایی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی از ثبت 104 آثار تاریخی در بخش ارشق مشگین‌شهر خبر داد و گفت: کاروانسرای قانلی بولاغ یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه است که امیدواریم با حمایت مسئولان این کاروانسرا به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/‌ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.