سوت آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال؛

پرده برداری از چهره ۴ تیم جدید/ شروع ۴ هفته طلایی برای مدعیان

هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال از فردا آغاز می شود اما حساس ترین دیدار هفته را تبریزی ها با انجام دربی برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فو‌تسال از فردا آغاز می‌شود اما در پس این شروع اختلاف نظرهای بسیاری بر سر تاریخ آغاز رقابت‌ها وجود داشت زیرا بسیاری از تیم‌ها مخالف برگزاری چهار هفته‌ای لیگ برتر در مرداد ماه بودند و اعتقاد داشتند شروع لیگ پس از جام جهانی عاقلانه‌ترین راه است اما به هرحال در نهایت تصویب شد تا 7 مردادماه رقابت‌ها آغاز شوند.

اتفاقات دیگری نیز در تعطیلی لیگ رخ داد که تلخ و تاثیرگذار بود. جدایی منصوری قر‌چک تیم ریشه‌دار فو‌تسال و میثاق نماینده قدیمی تهران از لیگ برتر جزء اتفاقهای تلخ و معنا دار بود تا پای دو تیم دانشگاه آزاد و طرح و توسعه سبز الوند قزوین به جمع برترین های فو‌تسال کشور باز شود تا لیگ با 4 چهره جدید آغاز شود.

به دلیل اینکه تنها چند روز از پیوستن تیم‌های دانشگاه آزاد و طرح و توسعه سبز الوند به لیگ برتر می‌گذرد پس دیدارهای این دو تیم تعلیق شد تا پس از 4 هفته برگزار شود. به این ترتیب هفته نخست رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فو‌تسال با برگزاری 5 رقابت انجام می‌شود.

• یاسین پیشرو- فرش آرا
نماینده قم پس از کش و قوس‌های فراوان با مسئولان هیات فوتبال استان با امتیاز اختصاصی و نام یاسین پیشرو در لیگ برتر ماندگار شد و با انتخاب حیدریان نام‌آشنا برای فو‌تسال کشور مقدمات فعلی خوب را رقم زد. فرش آرا در سوی دیگر میدان مانند همیشه با حضور مجید مر‌تضایی روی نیمکت کادر فنی رقابت‌ها را آغاز می‌کند با این تفاوت که امسال از نظم همیشگی در این تیم خبری نبود و فعالیت در نقل و انتقالات را دیرهنگام شروع کرد.

باید دید مصاف این دو تیم در روز نخست رقابت‌ها به سود کدامیک رقم خواهد خورد.

یاسین پیشرو با از دست دادن چهار بازیکن مهم خود اسکلت خود را تغییر کرده دید، علیرضا وفایی اولین جدایی یاسینی ها بود و مسلم اولاد قباد،محمدحسین کوهستانی و حسین عظیمی جدا شده های بعدی این تیم بودند اما فرش آرا با جذب حسین عظیمی، قدرت بهادری و رحمان سارانی سه بازیکن تاثیر گذار به خدمت گرفت اما در طرف دیگر دو بازیکن تاثیر گذار خود یعنی امیر احمدپور و علی عبداللهی را از دست داد.

پرده برداری از چهره ۴ تیم جدید/ شروع ۴ هفته طلایی برای مدعیان

• مقاومت البرز- گیتی پسند اصفهان
سربازان رضا فلاح در هفته نخست رقابت‌ها کار سختی برابر گیتی پسند دارند اما از آنجا که مقاومت البرز همیشه در رقابت‌ها غیر قابل پیش بینی حاضر شده نمی‌توان تصور رقابتی خنثی را در کرج داشت.

اما گیتی‌پسند با وجود تغییرات مدیریتی و تعیین تکلیف دیرهنگام توانست حرکت موفقی در بازار نقل و انتقالات داشته باشد و ستاره‌های تیمش را پر تعداد تر و پر فروغ‌تر کند. لک که امسال تیمی مدعی قهرمانی چیده سعی دارد هر 4 امتیاز هفته نخست را از آن خود کند، پس در کرج شاهد رقابتی جنگنده بین ستاره‌های پرفروغ اصفهان و سربازان بی سر‌وصدای کرجی هستیم.

مقاومت البرز که تیمی نظامی است با جذب چندبن بازیکن به نظر موفق عمل کرده است، امیرحسین رسولی و علی عبداللهی از جمله این بازیکنان هستند ؛ رحمان سارانی و مرتضی فراهانی بازیکنان تاثیر گذار فصل قبل مقاومت هستند که از این تیم جدا شدند. گیتی پسند که به نظر موفق ترین تیم در فصل نقل و انتقالات بوده است با جذب مورنو ، علی اصغر حسن زاده، محمد کشاورز و افشین کاظمی و چند بازیکن دیگر تیم قدرتمندی را تشکیل داده است.

• شهروند ساری – شرکت ملی حفاری
حفاری مدعی اما همیشه ناکام هفته نخست مهمان ساروی‌ها می‌شود. حفاری که به دلایل مشخص اما ناگفته‌ای تا پایان رقابت‌ةای جام جهانی با مربیان بومی هدایت می‌‌شود، دیدار سختی در سالن ساروی‌ها دارد. این سالن که کثرت هواداران در آن دیدارها را برای مدعیان لیگ هم دشوار می‌کند پیش‌بینی می‌شود اهوازی‌ها دیدار سختی را پشت سر بگذراند. از سوی دیگر رعدی سر‌مربی جدید شهروند ساری نیز به دلیل تجربه و روزهای دور از مربیگری سعی در جلوه قدرتش دارد. البته تیم هماهنگ ساری نیز فرصت خوبی برای رعدی به حساب می‌آید تا بتواند اولین 3 امتیاز خانگی را از آن خود کند.

ساروی ها که از همان ابتدا به فکر تیمی به مراتب قدرتمند تر از فصل گذشته بودند با جذب علی کیایی، محمد طاهری و سینا پرکاس کمی تیم خود را بازسازی کردند اما امیرحسین رسولی را که سرباز شده است را از دست دادند. حفاری نیز با جذب مرتضی فراهانی و پیمان حفیظی و از دست دادن محمد شجری و جواد اسفندیاری نسیب آنچنانی از فصل نقل و انتقالات نبرد.

• دبیری تبریز – مس سو‌نگون
تیم‌های مدعی لیگ در در‌بی تبریز به مصاف هم می‌روند تا حساس‌ترین رقابت هفته نخست را برگزار کنند. مس که سال گذشته تا لحظه پایانی مدعی قهرمانی بود بار دیگر با افضل به کار خود ادامه می‌دهند تا بتواند امسال اهداف باشگاه را محقق کند اما دبیری با حضور جواد ‌اصغری مقدم در راس کادر فنی می‌کوشد تا با کسب امتیاز بازی به روزهای نه چندان دور قدر‌تمندش بازگردد. حساسیت د‌ربی و نمایش برای هر‌دو تیم این دیدار را جذاب می‌کند.

دبیری و مس سونگون که هر دو در جذب مورنو برزیلی و چند بازیکن ملی پوش دیگر ناکام بودند با جذب حمید احمدی و نادر حنیفی و بهروز جعفری برای دبیری و میثم خیام، مصطفی طیبی، علی ابراهیمی و یک بازیکن برزیلی برای سونگون کار خود را پیگیری خواهند کرد. ضمن اینکه سونگونی ها بازیکنان تاثیرگذار زیادی همچون طیبی و عیدی را از فصل گذشته از دست داده اند.

• ارژ‌ن شیراز- تاسیسات دریایی تهران
تاسیسات دریایی مدافع عنوان قهرمانی در نخستین هفته راهی شیرازمی‌شود تا برابر تیم ارژ‌ن، تازه‌ وارد‌های لیگ برتر صف آرایی کند. حواشی نقل و انتقالات و نداشتن تمرینات منظم باعث شد یاران ‌شمسایی در جهان و آسیا ناکام باشند. پس از بازگشت شوک خبر استعفای شمسا‌یی نیز دامن‌گیر تیم شد.

حال باید دید در یک هفته اخیر نماینده تهران توانست از بحران این فشارها رها شود یا نه؟ شیرازی‌ها هم چشم امید به شرایط دارند تا امید‌شان برای پیروزی پر‌رنگ شود!

تاسیسات دریایی با جذب حاجی بنده، طیبی، وفایی و شجری و از دست دادن کشاورز، حسن زاده، احمدی ، ابراهیمی، بهادری عملکرد عجیبی داشتند اما همچنان یکی از قدرت های لیگ به حساب می آیند. لبنیات ارژن شیراز نیز با جذب بندی سعدی،عیدی،شارقی،برمشوری و صفری تیم خود را ترمیم کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار