اصفهان؛

برگزاری جشن‌های ملی زیرسایه‌خورشید در31 استان ایران و 12 کشور

جانشین ستاد جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور از برگزاری جشن‌های ملی زیرسایه‌خورشید در 31 استان و 300 شهر ایران و 12 کشور در حوزه بین‌الملل بر اساس اعلام آستان قدس رضوی خبر داد.

مرتضی طاهریان، در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی برنامه‌های دهه کرامت «14                  تا 24 مرداد- مطابق با اول تا 11 ذی‌القعده- ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع)» موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: جشن‌های ملی زیرسایه‌خورشید در حوزه بین‌الملل به همت مراکز دینی و مذهبی از جمله نمایندگان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعةالمصطفی(ص) در 12 کشور و 50 شهر این کشورها برگزار می‌شود.
وی، افزود: 34 دستگاه اجرایی، فرهنگی، مردمی و مراکز علمی کشور نیز در قالب عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برگزاری جشن‌های ملی زیرسایه‌خورشید را در داخل کشور پیگیری می‌کنند.
به‌گفته‌وی، 80 هزار مرکز دینی و مذهبی، 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، بیش از 80 هزار هیات مذهبی، بیش از 40 هزار پایگاه بسیج، حدود 16هزار مهد کودک و مجموعه‌های صنفی گسترده در سراسر کشور به‌عنوان اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت است.
دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور،در ادامه با اشاره به انجام مسوولیت و وظیفه بازدید این شورا از برنامه‌های متنوع دهه کرامت در  از شهرهای مختلف کشور به ویژه دارالمومنین کاشان گفت:واقعیت اینست که برنامه‌های کاشان در قالب جشنواره آه و آهو و جشن ملی زیر سایه خورشید به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در این شهرستان که از سال 83 تاکنون در حال اجرااست در کشور نظیرندارد.
طاهریان،اجرای این جشنواره به‌همت و تلاش خالصانه و صادقانه جمعی از جوانان ارزشی، متعهد و عاشق اهل‌بیت(ع) خاصه علی بن موسی الرضا(ع) در قالب موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان را تاکیدکرد و گفت:اجرای جشنواره آه و آهو  با برنامه‌های سنگین و ارزشی  مستمر و متمرکز در قالب جشنواره آه و آهو طی 11 شب بسیار ارزنده، مثبت، سازنده، اثرگذار و قابل ستایش است.
وی،حضور اقشار مختلف مردم و توجه به بخش‌های متنوع فرهنگی، هنری، خانوادگی، کودک و نوجوان در ارائه مباحث علمی و تخصصی حول محور فرهنگ رضوی توسط کارشناسان متبحر و برجسته کشوری در این جشنواره را از دیگر نکات مثبت و موثر آن ارزیابی‌کرد.
به‌گفته‌وی، ورود خادمان حرم رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) و برگزاری جشن ملی زیر سایه خورشید در کاشان نقطه اوج جشنواره آه و آهو به عنوان یک مدل بسیار موفق برنامه فرهنگی، هنری و ارزشی این شهرستان است که جای تقدیر دارد.
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: برگزاری جشنواره آه و آهو در کاشان علاوه بر ایجاد فضای شاد و شکوهمند ارزشی و معنوی در مجموعه شهر می‌تواند در کنار آن به عنوان یک نمونه موفق با اتکا به تشکل‌های مردمی در سایر استان‌ها معرفی و الگوبرداری شود که در نوع خود بی‌نظیر و  کم‌نظیر است.
  طاهریان،با اشاره به بازدید عینی و ملموس خود از اقدامات این مجموعه در کاشان گفت: اگر وی به صورت حضوری سعی و تلاش دست‌اندرکاران جشنواره آه و آهو در قالب موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان را ندیده بود در باورش نمی‌گنجید و پذیرش آن برایش غیرقابل باور بود.
به‌گفته‌وی،این همه شور، نشاط و جدیت عوامل اجرایی برنامه در ایجاد یک فضای زیبا و  قدسی که وقتی وارد آن می‌شوی حس حضور در حرم و  شبستان‌های امام رضا(ع) را منتقل می‌کند جای خسته نباشید و سپاس دارد.
این خادم فرهنگی امام رضا(ع) در پایان با آرزوی قبولی تلاش‌های این مجموعه در محضر ثامن الحجج و  عنایات خاصه آن حضرت به این مجموعه اظهارداشت: توسعه این اقدامات موجوب آشنایی بیش از پیش اقشار مردم با سیره و سنت امام هشتم و ترویج بیش از پیش فرهنگ رضوی می‌شود.
شایان ذکر است: دیدار مرتضی طاهریان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور با اعضای اجرایی جشنواره آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید از موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان با حضور مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی کاشان و ارائه گزارش روح الله توکلی، مدیر عامل موسسه خادمین امام رضا (ع) در این شهرستان عصر روز دوشنبه چهارم مردادماه در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارالمومنین کاشان برگزارشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.