پس از کسب سهمیه جهانی؛

شیرجیان: امیدوارم حضورمان در مسابقات جهانی لغو نشود

کارشناس واترپلو گفت: امیدوارم به دلایل مختلف حضورمان در مسابقات جهانی واترپلو لغو نشود.

  به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی واترپلوی زیر 19 سال کشورمان موفق شد در مسابقات آسیایی که از 31 تیر تا 4 مرداد در اندونزی برگزار شد، به مقام سوم برسد و سهمیه مسابقات جهانی را بدست آورد.  تیم ملی واترپلو در مجموع توانست با یک تساوی مقابل ژاپن، دو پیروزی در برابر ازبکستان و اندونزی و دو شکست در برابر قزاقستان و چین به کار خود پایان دهد.


علی  اکبر شیرجیان مربی و کارشناس واترپلو در این خصوص گفت: ما بازی ها را به دلیل نداشتن پخش تلویزیونی ندیدیم و هیچ تصویری از این مسابقات منتشر نشده است. اما نتایج نشان می دهد تیم ها به یکدیگر نزدیک بودند. به طوری که قزاقستان ایران را شکست داد اما از چین و ژاپن شکست خورد. ایران با ناداوری  با ژاپن مساوی کرد و در برابر قزاقستان و چین شکست خورد. این نتایج نشان می دهد سطح مسابقات بالا و فشرده بوده است. من این موفقیت را به خانواده واترپلو تبریک می گویم.


کارشناس واترپلو ادامه داد با توجه به کسب سهمیه مسابقات جهانی امیدوارم مقدمات حضور این تیم در رقابت های جهانی آماده شود و به دلیل مسائل مالی و نگرانی از نتیجه نگرفتن از اعزام تیم ممانعت نکنیم. حضور تیم های ملی در میادین ورزشی باعث برافراشته شدن پرچم کشورمان در دنیا می شود و تجارب خوبی را برای واترپلوییست ها به همراه خواهد داشت.


وی افزود با همین روند است که کم کم می توانیم درعرصه های جهانی نتیجه بگیریم. مانند والیبال که هم اکنون سرآمد ورزش های تیمی است. لازم است به ورزشکاران بها دهیم و از آنان دفاع کنیم تا سرانجام موفق شوند در عرصه های جهانی نتیجه بگیرند.


شیرجیان تصریح کرد در رده بزرگسالان این برنامه است که تکلیف را تعیین می کند و تیم را به جلو می برد. اما در رده های سنی پایین استعداد و قابلیت های فردی است که به کمک ورزشکار می آید. نوجوانان و جوانان نباید رها شوند و لازم است حداقل پنج شش سال در کنار هم تمرین کنند تا به هماهنگی برسند و بتوانند در رده بزرگسالان به خوبی عمل کنند. تیم زیر 19 سال تنها به مدت یک ماه قبل از مسابقات با هم تمرین کردند و با وجود تمرینات کم بازهم نتیجه خوبی کسب کردند پس باید قدر این تیم را بدانیم و شرایط حضور در مسابقات جهانی را فراهم کنیم.


 


 


انتهای پیام/


 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار