نامور: لیگ برتری های شطرنج، مدعی اند

دبیر کمیته لیگ برتر شطرنج گفت: تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند.

نامور دبیر کمیته در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد : پانزدهمین دوره لیگ برتر با حضور 12تیم از12 مردادماه  آغاز می شود که نسبت به دوره گذشته بر تعداد تیم ها افزوده شد.

وی افزود: از ویژگی های لیگ امسال ادغام مسابقات لیگ آقایان بانوان است به طوری که هر تیم می تواند با دو بازیکن خانم و یک بازیکن اقا در مسابقات شرکت کند.

نامور افزود: علت این تصمیم استقبال کم بانوان از مسابقات لیگ در سال های گذشت بود اکنون با تغییر شیوه مسابقات لیگ، خانم ها حضور فعال تری در لیگ خواهند داشت و از تجربه شطرنج بازان مرد بیشتر استفاده می‌کنند.
دبیر کمیته لیگ شطرنج ادامه داد: هدفمان از ادغام لیگ بانوان و آقایان این بود که بخش بانوان نهایت استفاده را از مسابقات ببرند. 

وی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که تمام تیم های شرکت کننده تا پایان مسابقات حضور داشته باشند گفت: تیم های خوب قدرتمندی در لیگ امسال حضور دارند  که نامشان اعتباری برای شطرنج ایران است اگر سالها ی گذشته شاهد اانصراف برخی تیم ها بودیم به این دلیل بود که چند تیم فقط به اعتبار نامشان در لیگ شرکت می کردند و قادر به ادامه حضور در لیگ نبودند.

وی افزود: لیگ امسال اینگونه نیست وتیم های سابقه داری حضور دارند. سالهای گذشته هرچند لیگ با تیم های کمتری برگزار می شد اما کیفیت بسیار بالایی داشت.

وی در پایان درباره حضور بازیکنان خارجی در لیگ. گفت: بازیکنان خارجی در دوره های گذشته هم حضور داشتند و امسال هر تیم می تواند بازیکن خارجی مرد جذب کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: شطرنج ، ایران ، نامور ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار