پس از جدایی جبهه النصره از القاعده؛

تایمز: سوریه مرکز کنترل حملات القاعده به غرب/ فاجعه ای به نام کنار رفتن بشار اسد

روزنامه تایمز در مطلبی از انتقال سران القاعده به سوریه و تبدیل شدن این کشور به مرکز حملات علیه غرب خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه تایمز نوشت: آمریکا معتقد است که گروه تروریستی القاعده برای سلطه بر سوریه و تبدیل آن به مقری برای حمله به غرب تلاش می کند.

بر این اساس، آمریکا معتقد است که گروه القاعده برای کنترل بر سوریه و سلطه بر منطقه با کنار زدن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و گروه داعش برنامه ریزی می کند تا مرکز کنترلی را تاسیس کرده و از آن جنگ علیه غرب را آغاز کند.

این روزنامه افزود: آمریکا تایید می کند که القاعده کار منتقل کردن اکثر سران بلندپایه خود به سوریه را آغاز کرده است و انتظار لحظه ای را می کشد که نظام بشار اسد و داعش فروپاشند.

روزنامه تایمز نوشت: دولت آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) معتقدند که اولین ظهور ابو محمد الجولانی، سرکرده ارشد جبهه النصره و اعلام جدایی این جبهه از گروه القاعده چیزی جز اجرای نقشه القاعده برای تقویت کنترل خود بر منطقه و رقابت با داعش نیست.

این روزنامه به سخنرانی دو ماه پیش ایمن ظواهری، سرکرده ارشد القاده اشاره کرد که در آن از عناصر داوطلب خواسته بود تا برای سرنگون کردن بشار اسد و نظام وی و تاسیس یک دولت اسلامی و سپس اعلام خلافت در سوریه به جبهه النصره بپیوندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
بعد از داعش خالا نوبیت القاعده است ، آمریکائی ها هرلحظه برای منطقه یک سناریو دارند !!!!!
سوریه به برکت نیروهای مقاومت و ملت مقاوم سوریه گورستان داعش القاعده ، النصره و القاعده و آمریکا و اروپای جنایتکار و صهیونیزم بی هویت و بی ریش خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
مررررررررررررررررررررررررررررگ بر امریکای شغال
آخرین اخبار