اصفهان؛

تولید فراورده‌های لبنی غنی شده با ویتامین D در اصفهان

بیش از هزار و 500 کیلوگرم فراورده‌های لبنی غنی شده با ویتامین D روزانه در اصفهان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل کارخانه تولید محصولات سودمند و فراسودمند در اصفهان با اشاره به وجود بحران کمبود ویتامین D در کشور به ویژه در اصفهان گفت: محصولات فراسودمند با افزودن ریزمغذی‌ها، بدون هرگونه داروی شیمیایی و با نظارت معاونت غذا و دارو و استاندارد، روزانه بیش از یک و نیم تن انواع محصولات غنی شده با ویتامین D همچون شیر، شیر کاکائو، ماست و پنیر در این کارخانه تولید می‌شود. 
علیرضا متین افزود: هم اکنون 95 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کنترل کیفی محصولات فراسودمند در اصفهان هم گفت: پس از انجام آزمایش‌های کیفی در این کارخانه و تایید ریز مغذی های افزودنی از طرف معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد دوباره در این کارخانه ریز مغذی‌های ویتامین D آزمایش و بررسی و سپس محصولات لبنی باریز مغذی‌های غنی سازی تولید می‌شود.
رویا ساده افزود: مصرف کنندگان هنگام مصرف محصولات فراسودمند به ویژه لبنیات غنی شده با ویتامین D ، اطمینان کامل داشته باشند.
امانی عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: 60 تا 70 درصد مردم اصفهان دچار کمبود ویتامینD  هستند و توسعه کارخانه های تولید محصولات فراسودمند با غنی سازی ویتامینD  ، در این استان ضروری است. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.