دبیرکل انصارالله: آمریکا به دنبال ثروت‌ امت اسلامی است

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود اظهار کرد آمریکا به دنبال تفرقه افکنی در میان امت اسلامی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن، در سخنرانی خود که به صورت ویدئو کنفرانس در مراسمی با عنوان «سالگرد فریاد در برابر مستکبران» در صنعا پخش می شد، گفت: آمریکایی ها به دنبال تسلط کامل و مستقیم بر ثروت های امت اسلامی هستند. 

وی افزود: بیشتر حکومت ها در منطقه در برابر برنامه های آمریکا تسلیم شده اند. آمریکا موضع خصمانه ای در برابر امت اسلامی و منطقه دارد. آمریکا طمع ورزی گسترده ای دارد و همچنان تمایل استعماری خود را حفظ کرده است. 

دبیرکل جنبش انصارالله اظهار کرد: آمریکا نه تنها به دنبال تضمین منافع خود است، بلکه می خواهد به طور کامل بر امت اسلامی سلطه داشته باشد. آمریکاییها معتقدند بهترین راه تضمین منافع شان تفرقه در بین امت اسلامی است. آمریکاییها به دنبال از بین بردن هر نظام مستقلی در منطقه هستند. دشمنان امت اسلامی بهترین راه سلطه بر ملت های منطقه را تفرقه افکنی می دانند. آمریکا می خواهد بر سرزمین و ثروت های ملت های منطقه سلطه یابد و مردم منطقه را به بردگانی بدون هویت و اراده تبدیل کند. آمریکا یک استعمارگر متکبر است. آمریکا برنده شرایط فعلی در جهان عرب است. 

دبیرکل جنبش انصارالله خاطرنشان کرد : اگر امت اسلامی در شرایط مناسبی قرار بگیرد، توانمندی و امکانات لازم را برای آنکه بزرگ و قدرتمند باشد، در اختیار دارد. حکومت های وابسته ای در منطقه هستند که آمادگی دارند هر آنچه را که واشینگتن می خواهد، انجام دهند. در مقابل، امروز گروه آزادمردانی در این امت هستند که با دشمنان مبارزه می کنند و با مشکلاتی که در برابر آنان ایجاد می شود، مقابله می کنند. آمریکاییها برنده اصلی فعالیت گروه های تروریستی هستند و مبارزه با تروریسم فقط بهانه ای است تا به هر کشور اسلامی که می خواهند در هر زمان، تعرض کنند. 

وی در ادامه افزود: بیشتر نظام ها در منطقه در برابر طرح های آمریکا تسلیم شده اند و از اجرای آنها استقبال می کنند، در حالیکه هدف این طرح ها ضربه زدن به ملت های منطقه است. پدیده تروریسم زیر نظر آمریکا و با حمایت عوامل آن گسترش یافت. آمریکاییها از زمان اعلام جنگ ضد آنچه تروریسم و القاعده خوانده می شود، همه توان خود را در منطقه بسیج کردند، اما اوضاع منطقه از آن زمان تاکنون وخیم تر شده است. زمانی که کمیته های مردمی یمن توانستند القاعده را از استان های مختلف کشور بیرون برانند، آمریکا و مزدوران منطقه ایش خشمگین شدند. 

بدرالدین افزود: آمریکاییها بودند که پدیده تروریسم را ایجاد کردند و آن را گسترش دادند و گروه های تروریستی را بر اساس خواست خود هدایت می کنند. آمریکا و عوامل منطقه ایش از گسترش تروریسم در منطقه حمایت می کنند تا آن را به بهانه ای برای مداخله در منطقه تبدیل کنند. آنها القاعده را به جنوب یمن بازگرداندند. 

وی خاطر نشان کرد: رسانه های عربی در منطقه همسو با طرح های آمریکا عمل می کنند و این مسئله به عملی شدن طرح های واشنگتن در منطقه کمک می کند. نظام عربستان سعودی برای عملی کردن برنامه های مورد نظر آمریکا در منطقه تلاش می کند و به این منظور پول خرج می کند. خصومت آمریکا با امت اسلامی تا جایی است که می خواهد همه عوامل قدرت امت اسلامی را از بین ببرد و آن را به یک عروسک بی ارزش تبدیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار