کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل رفتار زندانبانان استرالیایی با کودکان خردسال و بویژه کودکان بومی این کشور را غیر انسانی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روپرت کولویل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با اشاره به نوار های ویدیویی که رفتار زندانبانان استرالیایی با زندانیان خردسال در بازداشتگاه 'دون دیل' در شمال این کشور را نشان می دهند، گفت که بسیاری از این کودکان مدت های طولانی در زندان های تنگ و تاریک و گرم و مجزا از سایر زندانیان نگه داری می شوند.

سخنگوی این نهاد به خبرنگاران گفت که این کودکان درمواردی حتی از دسترسی به آب آشامیدنی محروم بوده و اجازه قضای حاجت و یا شستشو و نظافت به آن ها داده نمی شده است.

وی این گونه رفتار ها را نقض صریح کنوانسیون های حمایت از حقوق کودکان وبویژه کنوانسیون حقوق کودکان و کنوانسیون مقابله با شکنجه و سایر رفتار های بیرحمانه که کشور استرالیا عضویت آن را بعهده دارد بشمار می روند.

به گفته این مقام، ماده 37 کنوانسیون حقوق کودکان بصراحت خواستار احترام و برخورد های انسانی با کودکانی که آزادی خود را از دست داده اند، شده و تاکید می کند که در برخورد با این کودکان ولو در زندان ها بایستی مقتضیات سنی آنان در نظر گرفته شود و از اعمال رفتارهایی برای تنبیه و مجازات افراد بالغ در نظر گرفته شده پرهیز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار