بارزانی بار دیگر ساز جدایی‌طلبی را کوک کرد!

رئیس منطقه کردستان عراق در اظهاراتی، تلویحا از جدایی‌طلبی این منطقه سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس منطقه کردستان عراق در سخنان جدید خود از گزینه‌های پیشروی این منطقه درحال حاضر و جدایی طلبی تلویحی سخن گفت.

مسعود بارزانی در پیامی در صفحه رسمی فیسبوک خود درباره کنفرانس کشورها و طرف های کمک کننده به عراق، که هم اکنون در واشینگتن درحال برگزاری است، گفت: وقتی این اجلاس کار خود را آغاز کرد، وزیر خارجه عراق جلوی شرکت هیئت منطقه کردستان را - که طرفی اصلی در نبرد با گروه داعش است- ایستاد و متاسفانه برگزارکنندگان اجلاس نیز به خواسته های وزیر خارجه عراق تن دادند.

سایت خبری "رووداو" به نقل از بارزانی افزود: ما این رفتار را قاطعانه نمی پذیریم؛ زیرا همسو با جانفشانی های بزرگ مردم ما نیست و برای حل این مسائل، نیاز داریم که خودمان برای خود تصمیم گیرنده باشیم.

وی گفت: ما در حال حاضر دو گزینه پیش رو داریم یعنی یا وضع موجود را قبول کنیم و هرگونه تصمیمی را که دیگران به جای ما می گیرند، بپذیریم و هر وقت بخواهند سرنوشت ما را  تعیین و برای ما مشکل آفرینی کنند یا اینکه توافق کنیم و تصمیم مشترکی را بگیریم تا در مسیر حاکمیت و استقلال گام برداریم.

بارزانی گفت: با توکل به خدا و تکیه به اراده مردم کرد، برای همگان روشن خواهد شد که چه کسی می خواهد همچنان به دنباله روی ادامه دهد، و چه کسی حاکمیت در تصمیم گیری را برمی گزیند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار