سمنان؛

رتبه اول اهدای خون در کشور به استان سمنان رسید

حدود 67 درصد از مردم استان سمنان در اهداء خون مستمر با پایگاه های انتقال خون استان همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل انتقال خون استان سمنان، گفت: این استان از لحاظ اهدای خون رتبه نخست را در کشور دارد همچنین بانوان اهدا کننده خون این استان رتبه سوم کشوری را در اختیار دارند.
سید مجید حسینی افزود: حدود ۶۷ درصد از مردم استان سمنان در اهداء خون مستمر با پایگاه های انتقال خون همکاری و مشارکت دارند و همچنین بانوان سمنان در بحث اهداء خون از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند به گونه ای که این قشر طی سال های ۹۳ و۹۴ رتبه سوم کشور را به استان اختصاص دادند.
وی تصریح کرد: سال گذشته و با اجرای طرح نذر خون در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا استان سمنان موفق شد رتبه خوبی در سطح کشور به دست آورد.
حسینی افزود : یکی از سیاست های سازمان انتقال خون کشور در سال ۹۵ ارتقاء کیفیت خون و فرآورده های خونی است که خوشبختانه سمنان از این حیث دارای جایگاه ویژه و برتری دارد و از کیفیت و سلامت بسیار عالی برخوردار است همچنین دیگر سیاست این سازمان، تامین پلاسمای مورد نیاز پالایشگاه فرآوری خون به شمار می آید که باید تا پایان سال های ۹۵ و ۹۶ میزان تولید پلاسما در پایگاه های استان به ۱۸۰ هزار لیتر برسد.
وی با بیان اینکه استان سمنان در سال ۹۴ موفق به اخذ مجوز مرکز اهدای پلاسمای تولیدی شده است، ابراز داشت: با راه اندازی این مرکز و جمع آوری پلاسمای تولیدی استان در این امر مهم سهیم خواهد شد.
مدیر کل انتقال خون استان سمنان همچنین به اجرای طرح سیستم همو ویژ یو لانس (فرآیند مراقبت از خون و فرآورده های خونی) برای نخستین بار در استان سمنان اشاره و افزود: یکی از مهمترین ارکان ارتقاء کیفیت خون مراقبت از خون و فرآورده های خونی از رگ دهنده (رگ اهداء کننده) تا رگ گیرنده (دریافت کننده خون) است که با بررسی های متعدد نسبت به ارتقاء آن و استقرار تمامی فرآیند های استاندارد شده تلاش می شود.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.