کزازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاهنامه با ویرایشی دانشورانه به چاپ می رسد

کتاب شاهنامه بار دیگر با ویرایشی دانشورانه و شیوه ای دیگرسان به دوگونه چاپ و منتشر می شود.

میرجلال‌الدین کزازی، شاهنامه پژوه در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از چاپ و انتشار کتاب شاهنامه با ویرایشی دانشورانه و شیوه‌ای دیگرسان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این کتاب که با همان عنوان «شاهنامه» به دو گونه منتشر می‌شود. یکی به همان شیوه که کتاب‌های دیگر به چاپ می‌رسند و دیگری به شیوه‌ای هنری، چشم‌نواز، خوش نوشته و آراسته به نگاره‌هایی زیبا به گونه‌ای که کتاب‌های مزین به نگارآرایی به چاپ می‌رسند.

وی افزود: نسخه معمولی این کتاب در مهر ماه سال جاری منتشر می‌شود اما انتشار نسخه فاخر آن نیازمند صرف زمان بیشتری است.

این شاهنامه‌پژوه گفت: این نسخه شاهنامه دیباچه‌ای درازدامان در چند صفحه دارد و من در این دیباچه توضیح روشنی درباره چگونگی ویرایش نوی این نسخه داده‌ام.

کزازی ادامه داد: کتابی که هم اکنون گرم نوشتن آن هستم کتابی است درباره بیت های آغازین مثنوی مولانا که «نی نامه» نام دارد. این کتاب را نشر «فوژان» که پیش از این کتاب‌هایی با عناوین «دربند ترفند»، چاپ دیگری از «یورکنامه نو» و کتابی درباره چیستی ایرانی را منتشر کرده به چاپ می رساند.

وی تصریح کرد: هم اکنون کتابی که با موضوع گزارش «پاریس» به نگارش درآورده ام، به زیر چاپ رفته است و شاید در پایان تابستان منتشر شود. کتاب دیگر کتابی است با عنوان «کرمانشاه: شهر شگرف ماه»؛ این کتاب جنگی از جستارهایی است که در دو دهه پیش نوشته شده و در  ماهنامه های دانشگاهی و فرهنگی به چاپ رسیده است و این بار با هم گرد آمده اند و در یک کتاب به چاپ می رسند.

این شاهنامه پژوه خاطرنشان کرد: این کتاب را انتشارات «دیباچه» به زیر چاپ برده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
ای جانم به فدای استاد کزازی عزیز..
آخرین اخبار