اهواز؛

بانوان شوشی در صف اهدای خون

جمعی از بانوان اهداکننده خون ، شاغل در اداره های شوش در سالروز اهدای خون اقدام به اهدا خون کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این بانوان با حضور در پایگاه انتقال خون شوش با اهدا بخشی از خون خود ، دین خود را به بیمارانی که نیازمند این ماده حیاتی هستند ادا کردند.

مشاور فرماندار در امور بانوان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایط لازم را برای حضور بانوان در تمامی عرصه ها فراهم نموده است اظهار داشت: اهمیت به جایگاه زنان در دین مبین اسلام باعث شده تا این قشر بتواند نقش موثرتری در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کنند که نمونه آن اهدا خون توسط بانوان شاغل در شوش می باشد.

فروغ پوراحمدی با تاکید براینکه اهدای خون توسط بانوان هیچ گونه پیامدهای منفی برای آنان ندارد گفت: به دست آوردن تجربه یک بار اهدای خون توسط بانوان به طور قطع می تواند باورهای غلط را در این زمینه کاهش دهد و در واقع ارتباط موثر و مستمر بانوان با مراکز انتقال خون در تامین خون سالم برای نیازمندان به این فرآورده حیاتی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی افزود: بانوان شاغل در اداره ها و دستگاه های مختلف می توانند با اهدای خون خود نقش پررنگی در فرهنگ سازی این امر خداپسندانه ایفا کنند و امیداست این قشر فرهیخته و فعال همواره در این امر پیشقدم باشند.

براساس آمار ارایه شده از سوی انتقال خون خوزستان ، کمتر از 10درصد اهداکنندگان خون را زنان تشکیل می دهند که بهبود اهدا خون توسط بانوان ، نیازمند فرهنگ سازی و زمان است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.