یاسوج؛

آغازعملیات اجرایی دو طرح راهسازی باشت

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: عملیات اجرایی دو طرح بزرگ راهسازی در این شهرستان با 208 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرج الله دیلمی گفت: کار ساخت جاده باشت چرام به طول هفت کیلومتر و جاده ده بزرگ به پیچاب به طول 15 کیلومتر شروع شده است.

وی اظهار کرد: ساخت جاده اصلی باشت به چرام که فاز اول آن به طول هفت کیلومتر و با 70 میلیارد ریال در دولت یازدهم تکمیل شده بود با 112 میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت با اشاره به وجود پیچ های خطرناک در این مسیر بیان کرد: این طرح که قرار است در طول دو سال اجرا شود نقش اثرگذاری در کاهش سوانح جاده ای دارد.

دیلمی بیان کرد: ساخت جاده ده بزرگ به پیچاب با 96 میلیارد ریال اعتبار نیز با هدف دسترسی آسان مردم به مناطق دیگر انجام خواهد شد.

منطقه عشایری پیچاب با 16روستا و 500 نفر جمعیت و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوارهای عشایری با هزاران راس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.

دیلمی تصریح کرد: نبود راه ارتباطی موجب شده تا ساکنان این منطقه از سایر خدمات به ویژه آبرسانی، برق،بهداشت و ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب محروم باشند.

دیلمی ادامه داد: بیش از 33 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت شش کیلومتر از راه های روستایی چاه تلخ به تلخاب بیدک، پاتاوه بیدک به روستای موکش و سلطان آباد به بوسنگان در نظر گرفته شده است.

وی ابرازامیدواری کرد: با اجرای این طرح ها تحول خوبی در توسعه راه های ارتباطی باشت انجام شود.

30 در صد از راه های روستایی آسفالت این شهرستان به دلیل عمر طولانی نیازمند نوسازی و روکش آسفالت است.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: 560 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم برای اجرای 23 طرح بزرگ راهسازی در این شهرستان هزینه شده است.

دیلمی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای پروژه راه های اصلی، فرعی و روستایی باشت از محل بودجه های ملی، استانی و ماده 180 مناطق محروم تامین و هزینه شده است.

وی اظهار کرد: احداث باند بزرگ چهارخطه باشت به بابامیدان و تقاطع غیر همسطح با 310 میلیارد ریال و جاده باشت به چرام با 70 میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها است.

باشت 238 کیلومتر راه روستایی دارد که 170 کیلومتر آن آسفالت و 68 کیلومتر آن خاکی است.

این شهرستان 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 115 روستای دارای سکنه دارد.

باشت در 110 کیلومتری جنوب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.