ارومیه؛

اجرای 5 طرح بزرک در بخش سلامت خوی

برای توسعه و تکمیل فضاهای درمانی 5 طرح زیزبنایی بزرگ در بخش سلامت شهرستان خوی اجرا میشود .

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار خوی در بازدید فعالان سازمانهای مردم نهاد از روند احداث این طرحها گفت : این طرحها شامل ساخت بیمارستان تامین اجتماعی ، بیمارستان 160 تخت خوابی ، بیمارستان آیت ا.. خویی ، بلوک زایمانی و اورژانس بیمارستان قمر بنی هاشم است که در حال بین 50 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

سیوانی افزود : با بهره برداری از طرحهای بیمارستانی شهرستان خوی 500 تخت جدید بستری برای ارائه خدمات به بیماران شهرستانهای شمال آذربایجان غربی فعال میشود .

وی از فعال شدن عملیات اجرایی بیمارستان خیریه آیت ا.. خویی با مشارکت وزرات بهداشت و درمان ، دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت : این بیمارستان یکی از طرحهای نیمه تمام به همت خیران در بخش بهداشت و درمان استان است که عملیات اجرایی آن از 20 سال قبل آغازشده اما با مشارکت اعتباری نهادهای یاد شده عملیات ساخت آن سرعت خوبی گرفته است .

سیوانی بیمارستان 32 تختخوابی تامین اجتماعی را یکی از طرحهای مهم بخش سلامت در شمال استان دانست و اضافه کرد : با بهربرداری از این بیمارستان امکان ارائه خدمات به300 هزار نفر ازافراد تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستانهای شمال استان فراهم میشود .

فرماندار خوی افزود: اکثر طرحهای بخش بهداشت و درمان این شهرستان بویژه بیمارستانهای در دست ساخت اوائل سال آینده به بهره برداری می رسند .

وی گفت : امسال برای تکمیل این طرحها 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه میشود .

سیوانی همچنین از آغاز عملیات اجرایی کلینیک درمانی سرطان در جنب بیمارستان در دست ساخت 160 تختخواب خوی خبر داد .

شهرستان خوی در حال حاضر دو بیمارستان با 300 تخت دارد که فرسودگی و قدمت 90 ساله این بیمارستانها امکان ارائه خدمات مطلوب در بخش سلامت در این شهرستان با مشکل مواجه کرده است .

بیمارستانهای این شهرستان بعنوان یلوک درمانی شمال استان آذربایجان غربی خدمات ارائه میدهند .

تسریع در ساخت و بهره برداری از بیمارستانهای در دست ساخت میتواند بخش اعظمی از مشکلات حوزه سلامت شمال استان را برطرف کند .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: سلامت ، توسعه ، فضا ، تخت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.