سنندج؛

شروع نشدن احداث کتابخانه مرکزی برای استان یک درد است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شروع نشدن پروژه کتابخانه مرکزی برای استان یک درد است و این موضوع باید بصورت جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، شامگاه یک شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی، به برنامه‌های دهه کرامت در استان اشاره و اظهار کرد: ورود خدام حرم مطهر رضوی به استان کردستان و بیرق گردانی پرچم بارگاه مطهر امام رضا(ع) شور و نشاط و تحرک اجتماعی خاصی را در استان ایجاد کرد و موجب تغییر نگاه‌ها نسبت به استان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مودت به اهل بیت در سایه عمل است و کسانی که به اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) عشق می‌ورزند اقدامات مفید موثری انجام می‌دهند زیرا شخیصت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه ایشان برای مردم ایران جایگاه والایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: انعکاس خبری حضور خدام حرم مطهر رضوی در استان فرهنگی کردستان بازتاب ویژه‌ای در کل کشور داشت و باعث تقویت هر چه بیشتر وحدت شد. تقویت فرهنگ اسلامی در مردم ما ایجاد انگیزه می‌کند و موجب تقویت همبستگی و برادری بیشتر مردم می‌شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: مجموعه اقدامات فرهنگی دهه کرامت یک کار جمعی است و اگر همه مجموعه‌ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، این کار گسترده اثرات فرهنگی خاصی دارد.

وی تصریح کرد: شروع نشدن پروژه کتابخانه مرکزی برای استان یک درد است و این موضوع باید بصورت جدی پیگیری شود. مطالعات اولیه آن سریعتر انجام شود زیرا این مجموعه‌ها که زیرساخت‌های عمومی فرهنگ جامعه محسوب می‌شود از نیازهای اساسی استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ایجاد کتابخانه مرکزی بسترهای ساخت و ساز آن بارها و بارها مورد توجه قرار گرفته و نیازمند یک عزم جدی ملی و استانی است که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی در برنامه ششم خود بودجه خاصی را به این موضوع اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه همه مجموعه‌ها تلاش کنند که مظلومیت فرهنگ کتابخوانی در استان رفع شود، افزود: پروژه کتابخانه مرکزی یک نیاز جدی برای استان است و لازم است در جلسه‌ای جداگانه شیوه‌های مختلف افزایش فرهنگ کتابخوانی پیگیری شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: شرایطی را که در باب فرهنگ داریم چندان مناسب نیست زیرا غربی‌ها به سبک نرم در حال تغییر فرهنگ ما هستند.

وی افزود: اگر مقایسه اندکی بین شاخص‌های کنونی با بسیاری از شاخص‌های ۱۰ سال گذشته داشته باشیم در می‌یابیم که چه تغییراتی ایجاد شده و بسیاری از این شاخص‌ها از بین رفته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.