ساری،

گاهی یک نگاه تازه

خیلی ها تار عنکبوت را به چشم یک مزاحم نگاه می کنند، اما این تارها برای آقای قاجار یک فرصت است.

قاسمعلی قاجار، هنرمندی بهشهری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بعد از 2 ماه جستجو برای یافتن تار عنکبوت در جنگل ، 50 لایه تار تهیه کردم       .

گاهی یک نگاه تازه

چند تار مو، تیوپ های غیر قابل مصرف و دو رریختی و تارهای عنکبوت، مهم ترین لوازم خلق آثار شگفت انگیز قاسم علی قاجار هنرمند روستای کوهستان بهشهر است.

گاهی یک نگاه تازه

این هنرمند که ابداع کننده 3 سبک جدید در نقاشی و خطاطی است، افزود: تهیه بوم مخصوص، جدا کردن خار و خاشاک از تارها، آماده سازی و نگارش طرح با قلم مو از مراحل انجام کار هنری با تار عنکبوت است.

گاهی یک نگاه تازه

به گفته وی؛ کوچکترین اشتباه در طراحی و جمع آوری تارها سبب گسستن تار می شود و زحمت جمع آوری 2 ماه به هدر می رود.

گاهی یک نگاه تازه

قاسمعلی قاجار افزود: یک تابلو اخیرا به آقای کفاشیان هدیه کردم که آرم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بر روی تار عنکبوت بوده و همچنین آرم فیفا را بر روی تار عنکبوت زدم که به آقای کفاشیان اهدا کردم تا ایشان به موزه ی سوئیس هدیه کنند و همینطور آرم بازی های فوتبال 2014 در برزیل را بر روی تار عنکبوت زدم که در نهایت آلمان برنده شد و عکس آثارم را برای فدراسیون فوتبال آلمان فرستادم که آنها استقبال کردند و برایم دعوت نامه فرستادند تا با خود اثرم به آنجا بروم و چند کار جدید هم دارم که هنوز از آنها رونمایی نکردم ولی اینجا به آنها اشاره می کنم مانند: آرم باشگاه پرسپولیس ، آرم باشگاه استقلال ، آرم باشگاه رئال مادرید ، آرم باشگاه بارسلونا و آرم باشگاه الأهلی امارات که همه آنها را بر روی تار عنکبوت نقاشی کردم.

گاهی یک نگاه تازه

این هنرمند 27 سال قبل هم برای اولین بار در کشور معرق قرآنی را به شکل برجسته و پیوسته روی تیوپ خودرو ابداع کرد.

گاهی یک نگاه تازه

قاجار افزود: برش تیوپ خودرو و حک کردن آیات قرآنی روی آن سبب خلق آثار زیادی شده است.

این هنرمند گفت: آیات قرآنی به شکل پیوسته، به طوری که تمام اعراب و نقطه ها به هم وصل هستند، برش می شود.

خلق تابلو با استفاده از تار موی حیوانات اهلی از دیگر ابداعات این هنرمند بهشهری است، آثاری که با کمک همسرش آن ها را خلق می کند.

گاهی یک نگاه تازه

همسر این هنرمند گفت: با تار موی حیوانات اهلی تابلوهای نقاشی زیادی درست کردیم و برای این کار موها را بعد از شستشو، با چسب روی طرح مورد نظر با چسب و کاتر چسبانده می شود.

گاهی یک نگاه تازه

قاسمعلی قاجار 40 ساله تاکنون 50 اثر قرآنی خلق کرده است، آثاری که به زندگی وی برکت داده است.

این هنرمند گفت: درست کردن تابلوها ی قرآنی و ساعت ها کار با آیات قرآنی انس بیشتری با قرآن ایجاد می کند و در انسجام و برکت زندگی ما تاثیر زیادی دارد.

همه آثار این هنرمند برای اولین بار در کشور ابداع شده است و درخواستش از مسئولان کمک برای ثبت این آثار در کتاب رکوردهای جهانی گینس است.

آقای قاجار قرار است طولانی ترین قرآن پیوسته جهان به طول 82 متر و عرض 10 سانتی متر را که روی تیوپ خودرو حک کرده است، به آستان قدس رضوی اهدا کند.

گاهی یک نگاه تازه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار