اهواز؛

عدم شیوع وبا در شمال خوزستان

همه ساله با تغییر فصل احتمال شیوع بیماری وبا در همه نقاط کشور وجود دارد و هشدار لازم به مراکز بهداشتی و درمانی کشور داده می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وجود برخی نگرانی ها در خصوص شیوع وبا در شمال خوزستان به دلیل آسیب به زیرساخت های آبرسانی شمال خوزستان بر اثر سیل فروردین ماه امسال گفت: وضعیت به طور کامل کنترل شده و نگرانی در خصوص شیوع وبا وجود ندارد.

یوسف پریدار از آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای جلوگیری از احتمال شیوع وبا اظهار کرد: روزانه موارد مبتلا با موارد قابل انتظار مقایسه و در صورتی که تعداد مبتلایان از تعداد قابل انتظار بیشتر باشد هشدارهای جدی تری داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: با توجه به سیل اواخر فروردین ماه در شمال خوزستان به ویژه در شهرهای دزفول و شوش و آسیب جدی به زیرساخت های آب شرب بهداشتی برخی نگرانی ها در خصوص احتمال شیوع وبا در شهرها و روستاهای شمال خوزستان وجود داشت که با آماده باش صورت گرفته و اقدام بهداشتی این نگرانی برطرف و موضوع به طور کامل مدیریت شد.

وبا بیماری است که از طریق آب توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می شود. این باکتری با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف وارد بدن می شود.

در ایران بیشترین راه انتقال وبا، سبزی آلوده است.

تشنگی زیاد، استفراغ بدون حالت تهوع، اسهال آبکی، گرفتگی ماهیچه های پشت ساق پا، کاهش ادرار و ادرار با رنگ زرد از علائم ابتلا به بیماری وباست.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.