بیرجند؛

برگزاری بیست و یکمین گردهمایی علما و روحانیت طبسی سراسر کشور

مراسم افتتاحیه اجلاس روحانیت طبسی سراسر کشور صبح امروز در سالن میقات الرضا آستان مبارک حضرت حسین بن موسی کاظم (ع) برگزارشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ بیست و یکمین گردهمایی علما و روحانیون طبسی سراسر کشور صبح امروز در سالن همایشهای آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

این گردهمایی هرساله با حضور علما و روحانیون طبسی سراسر کشور با هدف حفظ وحدت  و همچنین اهمیت حضور علما در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه شهرستان طبس، موضوعات مورد بحث در این گردهمایی را آسیب‌های اجتماعی، ول‌انگاری‌های فرهنگی، و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود این موضوعات در قالب سه کمیسیون طی امروز و فردا برگزار خواهد شد.

علامه نجم الدین مروج طبسی سخنران ویژه این گردهمایی در سخنانی با مقایسه شرایط امروز کشور با زمان امیر المومنین، گفت: مسئولین کشور در این شرایط از امیر مومنان الگو بگیرند .حضرت علی (ع) در امور حکومتی و اقتصادی با احدی تعارف نداشت و برخورد محکم می کرد و تاکید می کرد که از منافقین و تروریست ها حتی یک نفر نیز نباید باقی بماند .
وی افزود: جریان داعش و منافقین برای امروز  و امسال نیست. این جریان ریشه در گذشته دارد. اینها دنباله همان شجره ملعونه امویان هستند که یک جریان تروریستی در گذشته بوده و کارشان ویرانی، کشتار و غارت مسلمانان بوده است.
علامه مروج طبسی در ادامه با اشاره به اجتماع تمام دشمنان برای ایجاد اسلام هراسی و ازبین بردن اسلام گفت: امروز داعش تنها نیست و کشور های زیادی در پس پرده داعش حضور دارند.
وی به کشتار شیعیان در دنیا اشاره کرد و افزود باهمه کشتاری که می شود اما در تمام دنیا جایی نیست که از شیعیان خالی باشد.
حجت الاسلام مروج طبسی در تبیین بحث ولنگاری فرهنگی با تاکید بر مسئله حجاب و همچنین فعالیت های وزارت ارشاد گفت: نباید بگذاریم بی حجابی به فرهنگ تبدیل شود و دولت باید برای این امر تدابیری بیاندیشد.

بازدید روحانیت معظم از فرهنگسرا و کتابخانه آستان مبارک و برگزاری سه کمیسیون تخصصی در باب موضوعات همایش از دیگر برنامه های این اجلاس است.
انتهای خبر/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار