اصفهان؛

طرح "تفریح من بازی" بهترین الگوی بازی برای خانواده ها

الگوی "تفریح من، بازی" با هدف بازی آسان، کم‌هزینه همراه با نشاط و سرگرمی ویژه خانواده‌ها از سوی کمیته فرهنگ تفریح و نشاط 14 مرداد رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط با بیان اینکه برنامه‌های این کمیته خدماتی نیست، بلکه بر اساس گفتمان‌سازی و ارائۀ الگوست، گفت: این الگو در سه بخش عموم مردم، نخبگان و تأثیرگذاران و همکاران ارائه می‌شود؛ البته نیازمند پژوهش‌های بیشتر بر روی الگوی اصیل تفریح در اصفهان است.
مجتبی روانان با اشاره به دو نمونه از الگوهای اصیل تفریح با عنوان‌های "تفریح من، کتاب"و "تفریح من، بازی" که به‌ همت کمیته فرهنگ تفریح و نشاط برنامه ریزی شده، اظهار داشت: الگوی "تفریح من، کتاب" در حال اجرا و الگوی "تفریح من، بازی" از 14مردادماه رونمایی می شود که توجه به افزایش تفریح و نشاط و خانواده‌گرایی، از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
وی افزود: هدف اصلی از الگوی "تفریح من، بازی" آموزش سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در کنار تفریح فراگیر، کم‌هزینه، آسان و با کمترین امکانات برای شهروندان است.
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط از هفته‌های هیجان‌انگیز پس از جشن رونمایی از الگوی "تفریح من، بازی" در نقاط مختلف شهر خبر داد و اضافه کرد: نقاط تفریحی اصفهان شناسایی شده و هر هفته، یک بازی به روش‌های مختلف، به مردم آموزش داده می‌شود و همچنین، در اجرای جشن‌ها، یکی از متخصصان روان‌شناسی در مدت‌زمانی کوتاه، دربارۀ فواید بازی و عوامل ایجاد شادی و نشاط، توضیح خواهد داد.
روانان ادامه داد: دعوت خانواده‌ها به بازی‌های ساده، آسان و ارزان از برنامه‌های کمیته فرهنگ تفریح و نشاط در راستای ایجاد صمیمت، حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر و گذران دقایقی پرخاطره است.
وی، هاگِرگِری را نخستین بازی از طرح "تفریح من، بازی" در هفته اول اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: هدف از معرفی بازی‌ها از سوی این کمیته، فرهنگ‌سازی بازی، تولید و طراحی بازی متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی‌اسلامی است.
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط، بازی‌های تیزچین، توپ‌چین، ببین و بگو را از دیگر بازی‌های تصویب‌شده در طرح الگوی تفریح سالم با عنوان "تفریح من، بازی" عنوان کرد.
روانان از ارائه سه مدل ارائه در الگوی "تفریح من، بازی" خبر داد و بیان کرد: مدل‌ها شامل جشن بزرگ، ارائه میدانی و مربی بازی است که جشن‌های بزرگ روزهای پنجشنبه و جمعه تا پایان تابستان، در ۱۵ نقطه شهر با حضور مردم و معاونین فرهنگی اجتماعی اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در روش مربی بازی، مربیان با پوشیدن لباس‌های مخصوص در محدوده رودخانه زاینده‌رود و به‌طور مشخص از پل شهرستان تا ناژوان بازی‌ها را به خانواده‌ها، آموزش و ارائه می‌دهند.
دبیر کمیته فرهنگ تفریح و نشاط از آموزش و ارائه روزانه "تفریح من، بازی"در مناطق شاخص شهر اصفهان به سبک مدل میدانی خبر داد و گفت: این مدل از آموزش "تفریح من، بازی" در اغلب نقاط تفریحی شهر اصفهان و مناطق ۱۵گانۀ شهرداری به‌صورت عملیاتی و فراگیر‌نمودن "تفریح من، بازی" اجرا می‌شود.
گفتنی است؛ رونمایی از الگوی "تفریح من، بازی" با حضور مردم و مسئولان در تاریخ 14 مردادماه، بعد از اذان مغرب، در کوه صفه انجام خواهد شد.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.