وایرد: جای خالی «علم» در گردهمایی‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان

یک مجله آمریکایی در گزارشی نوشت: هیچ یک از سخنرانان گردهمایی‌های ملی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه به‌طور جدی به مطالب علمی نپرداختند.

وایرد: جای خالی «علم» در گردهمایی‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «وایرد» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: علم این امکان را برای آمریکا فراهم کرد تا به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شود، علم باعث پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم و همچنین پیدایش عصر دیجیتال شد. علم بود که سفر بشر را به فضا ممکن ساخت. با این وجود علم نمی‌تواند بدون کمک سیاست شکوفا شود. بیشتر رویدادها و پیشرفت‌های علمی به دست دولت‌ها و از طریق قوانین تصویب‌شده و بودجه‌های اختصاص یافته محقق می‌شود؛ بنابراین، اینکه سیاستمداران چه دیدگاه‌هایی درخصوص علم دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

حتی چگونگی پرداختن به مطالب علمی در سخنرانی‌های سیاستمداران در رویدادهایی ملی همچون گردهمایی معرفی رسمی نامزدهای انتخاباتی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات، نشان می‌دهد آن‌ها تا چه حد حوزه «علم» را جدی می‌گیرند.

در ادامه گزارش آمده است بررسی واژه‌های کلیدی سخنرانی‌های انجام شده در گردهمایی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌ یک از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه از نظر پرداختن به مطالب علمی موفق عمل نکرده‌اند. البته معیار در نظر گرفته شده برای بررسی محتوای علمی سخنرانی‌ها، واژه‌های تخصصی علمی مانند «محاسبات کوانتومی» نبود، بلکه استفاده سخنرانان از واژه‌های عام ملاک قرار گرفت. 

تجزیه و تحلیل سخنرانی‌های هر دو گردهمایی نشان می‌دهد دموکرات‌ها بیشتر تلاش کردند خود را به عنوان یک حزب علمی معرفی کنند. این در حالی است که تمرکز جمهوری‌خواهان بر روی پیشرفت‌های فناوری بود.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار