حملات هوایی آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در لیبی

رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی از حملات هوایی آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در شهر سرت خبر داده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه خبری اسکای نیوز عربی در خبر فوری خود اعلام کرد: رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی از حملات هوایی آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در شهر سرت خبر داده است.

اسکای نیوز عربی به جزئیات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

این درحالی است که محمد سیاله وزیر امورخارجه دولت وفاق ملی لیبی، پیشتر هرگونه درخواست شورای ریاست جمهوری یا دولت وفاق ملی مبنی بر دخالت نظامی عربی یا بین المللی در لیبی را رد کرده بود.

در آخرین تحولات میدانی سرت، نیروهای لیبی روز جمعه به تلاش جدیدی برای پس گرفتن اراضی تحت تصرف تروریست های داعش در مرکز سرت سنگرگاه سابق خود در افریقای شمالی دست زدند.

حدود سه ماه پس از شروع عملیاتی برای بازپس گیری این شهر ، گردانهای عمدتا متشکل از رزمندگان مصراته دست به نبردهای خیابانی پراکنده در مناطق مسکونی زدند، جایی که شبه نظامیان داعش در حال استفاده از تک تیراندازان ، مین و مواد منفجره مخفی برای دفاع از خود هستند. 

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی است.

گروه تروریستی داعش بخشی از قلمروی لیبی در شهر سرت زادگاه قذافی واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را از نوامبر سال 2014 در اشغال دارد. داعش درصدد اشغال مناطق نفت خیز این کشور و در اختیار گرفتن قدرت نظامی در این کشور است.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از ماه می گذشته (اردیبهشت/خرداد) عملیات گسترده نظامی در شهر سرت را برای باز پس گیری آن از تروریست های داعش آغاز کردند و تاکنون تدوام داشته است. 

بر اساس اعلام منابع آگاه، شکست گروه تروریستی داعش در «سرت» لیبی نزدیک است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در حال فرار از مناطق گوناگون «سرت» هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار