روند نزولی در آمار فروش تبلت‌ها/ تبلت‌های اپل و سامسونگ بیشترین کاهش فروش را تجربه می‌کنند

شرکت بین‌المللی داده، آمار فروش تبلت‌های ساخت شرکت‌های مختلف را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "زی‌دی نت"، بر اساس گزارش‌های شرکت بین‌المللی داده، فروش تبلت‌ها برای بیست و هشتمین ماه متوالی با کاهش روبرو بوده است. در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، فروش تبلت‌ها با 12.3 درصد کاهش روبرو شده است.

آمار فروش تبلت در سراسر جهان – اعم از تبلت‌های با قابلیت جدا شدن و تبلت‌های عادی – از 44.1 میلیون دستگاه در سال گذشته، به 38.7 میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.

اپل و سامسونگ به عنوان دو شرکت پیشرو در تولید تبلت‌ها نیز با کاهش فروش مواجه بوده اند. بر اساس آمار منتشر شده، آی‌پدهای اپل با 9.2 درصد کاهش، و تبلت‌های سامسونگ با 24.5 درصد کاهش روبرو شده اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، لنوو و هواوی – که به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم تولیدکنندگان تبلت قرار دارند – هردو نزدیک به 2.5 میلیون دستگاه تبلت را به فروش رسانده اند. آمار فروش تبلت‌های ساخت شرکت لنوو نسبت به سال گذشته 3.1 درصد افزایش را تجربه کرده است. اما رشد فروش تبلت‌های ساخت هواوی 71 درصد اعلام شده است.

شرکت آمازون نیز شرایط مناسبی در تولید تبلت‌ها دارد. این شرکت به عنوان پنجمین تولیدکننده تبلت، 1.6 میلیون دستگاه تبلت به فروش خود اضافه کرده است.

در جبهه سیستم‌های عامل، اندروید شرکت گوگل، با در دست داشتن 65 درصد از آمار فروش دستگاه‌ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پیشتاز بوده است. آی‌او‌اس اپل نیز با 26 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. 9 درصد باقی مانده از دستگاه‌های به فروش رفته در این بازه زمانی به سیستم عامل ویندوز مایکروسافت تعلق گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار