10 درصد ایرانی ها بیماری خاموش کلیه را تجربه می کنند

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی،گفت: سالانه بیش از 2500 پیوند کلیه در 35 مرکز موجود انجام می شود.

آیدین لطفی آذر دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش عملکرد کلیه را مهمترین علامت بروز بیماری های مزمن کلیوی دانست و افزود: طبق آمارهای به دست آمده حدود 10 درصد جمعیت کشور در طول عمر خود با درجات مختلفی از نارسایی کلیه مواجه می شوند. 

وی ادامه داد: یک درصد بیماران مبتلا به نارسایی کلیه نیازمند پیوند کلیه هستند و پرفشاری خون، عفونت های کلیوی، سنگ کلیه ، علل ارثی از شایع ترین عوامل بروز نارسایی کلیه به شمار می روند. 

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی تصریح کرد: ایران به عنوان پیشگام این علم نوین در منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا، افتخار ثبت بیش از 440 هزار پیوند کلیه را در کارنامه خود دارد .

لطفی آذر یادآور شد: با کنترل منظم فشار خون و قند خون، رعایت بهداشت فردی، درمان به موقع عفونت های ادراری و غربالگری افراد با سابقه ارثی میتوان از عوارض و هزینه های سنگین این بیماری برای بیماران و نظام بهداشت و درمان کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار