اهواز؛

برگزاری دوره آموزشی "جنگل و روش های حفاظت از آن"

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از برگزاری دوره آموزشی"جنگل و روش های حفاظت از آن"به مناسبت روز جهانی جنگل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی گفت: دوره آموزشی "جنگل و روش های حفاظت از آن" به منظور توانمندسازی جوامع محلی روستاهای منطقه حفاظت شده هفت شهیدان با همت اداره محیط زیست مسجدسلیمان و با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.

وی اظهار داشت:جنگل ها به عنوان منابعی ارزشمند بشمار می آیند که صرف نظر از جنبه اقتصادی از لحاظ اکولوژیکی و زیست محیطی نیز نقش حساسی در کشور دارند . هر جا که پوشش گیاهی بیشتر باشد شاخص توسعه یافتگی و تعادل آب و هوای آن بالاتر است .

نجاتی بیان داشت: این منابع از آن جهت بیشتر اهمیت دارند که برخلاف سایر منابع که غیر قابل تجدیدند ، چنانچه به روش اصولی و علمی و با رعایت همه جوانب بهره برداری شوند ، همیشه در اختیار انسان و برطرف کننده نیازهای او خواهند بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان بیان کرد: ارزان ترین ، پایدارترین و مطمئن ترین راه کنترل آلودگی هوا ، حفظ ، توسعه و احیاء جنگل ها می باشد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت و جایگاه نقش آموزش و آگاهی بخشی عموم، به ویژه جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست هدف از اجرای این دوره آموزشی را ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی روستانشینان، تعامل و هم اندیشی بین محیط زیست و روستائیان و همچنین بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی آنها را عنوان کرد.

در این دوره آموزشی مباحثی از جمله مسائل زیست محیطی روستاها از جمله جنگل ها و فواید آن ها ،حیات وحش منطقه و ضرورت حفاظت از آن هاو ... مطرح گردید.

در ادامه نیز اهالی منطقه حفاظت شده هفت شهیدان مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در منطقه را بیان کردند که در این زمینه مهدی زمانپور،میحط بان منطقه ضمن دعوت از اعضای روستا به تعامل و حفاظت از محیط زیست منطقه، پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.