تاکید ایران و کره شمالی بر اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک ورزشی

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه در دیدار با سفیر کره شمالی بر ضرورت اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک ورزشی بین پیونگ یانگ - تهران تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،«برانوش نیک بین» در این دیدار که در وزارت ورزش و جوانان انجام شد، گفت: طرفین ایران و کره شمالی باید تلاش کنند تا مفاد تفاهم نامه همکاری های ورزشی که در دیدار قبلی به امضا رسیده بود، اجرا شود.

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان همچنین از ظرفیت و مدال آوری کره شمالی در رشته هایی مانند تنیس روی میز، جودو و بوکس در عرصه های بین المللی یاد کرد و گفت: ایران نیز از این تبادل دانش ورزشی کره شمالی در این رشته ها استقبال می کند.

وی در این دیدار به زیر ساخت های ورزش و بخشی از فعالیت های توسعه ای ورزشی کشور در بخش قهرمانی هم اشاره کرد.

سفیر کره شمالی هم خطاب به نماینده امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در این دیدار گفت: تهران و پیونگ یانگ می توانند همکاری های مشترکی را در حوزه های مختلف ورزشی و جوانان داشته باشند.

«کانگ سام هیو » تشکیل اردوی مشترک و برگزاری مسابقات دوستانه در رشته های والیبال و بسکتبال بین این دو کشور را پیشنهاد کرد، اظهار داشت: کره شمالی آماده میزبانی ورزشکاران ایرانی در این دو رشته است.

سفیر کره شمالی در عین حال ظرفیت بالای کشتی ایران را ستود و افزود: ما به دنبال تبادل فنون و اطلاعات ورزشی ایران از طریق گسترش همکاری های مشترک ورزشی هستیم.

سام هیو به میزبانی کشورش در برگزاری کنگره جهانی جوان اشاره کرد و از نیک بین خواست تا وزیر ورزش وجوانان پیامی را برای این کنگره ارائه کند.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار