18 سال صبوری برای تحقق یک رویا

پیش از این که از خانه به سمت محل کار بروید، برنامه را از شما می‌گیرد و وقتی به منزل برگشتید،خیالتان راحت است که همه جا بخوبی جارو شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیش از این که از خانه به سمت محل کار بروید، برنامه را از شما می‌گیرد و وقتی به منزل برگشتید،خیالتان راحت است که همه جا بخوبی جارو شده است.

مشکل باتری نخواهد داشت، با پایه‌های حساس میز و صندلی‌ها برخورد نمی‌کند، آنها را خط نمی‌اندازد و مهم‌تر از همه مثل نسل‌های قبلی خود کم ظرفیت نیست. هر زمان احساس کند در حال داغ شدن است برای مدتی استراحت می‌کند و آن زمان که مشکل کمبود شارژ پیدا کند، از طریق یک چیپ کوچک و امواج بی‌سیم دستگاه شارژر خود را پیدا و شروع به شارژ خود می‌کند.


حدود 18 سال پیش بود که تحقیق روی این مدل از ربات‌های جاروبرقی کمپانی آی‌ربات (iRobot) آغاز شد. این کمپانی برای ساختن چنین رباتی حدود 56 میلیون دلار (نزدیک به 205 میلیارد تومان) هزینه تحقیقات و نمونه‌سازی کرده است.

اولین جاروبرقی رباتیک را این شرکت، 20 سال قبل با نام تجاری رومبا (Roomba) به بازار جهانی ارائه کرد و حالا در یکی از مهم‌ترین خبرهای هفته، مدل جدیدی به نام دایسون (Dyson) با قیمت 999 دلار (حدود 5/3میلیون تومان) راهی بازار ایالات متحده می‌شود.

این ربات دارای مدت زمان عملکرد مستمر 45 دقیقه است که نسبت به باقی ربات‌های جاروبرقی با زمان عملکرد بین 10 تا 30 دقیقه به طور مستمر در وضع بهتری قرار دارد. گنجایش بالای مخزن زباله آن در حد جاروبرقی‌های استاندارد و قابلیت‌های تعاملی آن با صاحبان برای دریافت آسان‌تر نقشه منزل از طریق گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌های آن است.

این ربات به غیر از استفاده از سنسورهای مانع‌یاب متداول در ربات‌های جاروبرقی، برای اولین بار از یک دوربین پانورامای 360 درجه استفاده می‌کند تا با ترکیب اطلاعات مجموعه‌ای از سنسورها و همچنین با بهره‌گیری از قدرت بینایی ربات بتواند با دقت بهتری در محیط اطراف حرکت کرده، به وسایل منزل برخورد نکند و جستجوی دقیق‌تری برای نظافت منزل انجام دهد.

صرف‌نظر از جذابیت‌های یک ربات جاروبرقی باید به 20 سال تلاش یک شرکت که فقط 18 سالش روی این محصول آخر بوده، توجه ویژه‌ای داشت.

تمرکز روی یک محصول، صرف هزینه بالای تحقیقات و بررسی دقیق نیاز مشتری، کمپانی آی‌ربات را به یکی از شرکت‌های بی‌رقیب در دنیای ربات‌های کاربردی و خدمات‌رسان تبدیل کرده است. فروش بیش از 15 میلیون ربات جاروبرقی در سال‌های گذشته از طرف این شرکت و احتمال شکستن تمام رکوردهای فروش توسط ربات جاروبرقی جدید حرف‌های بسیاری را برای صاحبان صنعت و علاقه‌مندان کارآفرینی و رباتیک در کشور ما دارد.

اگر روی یک نیاز اصلی و ساده تمرکز و در بلند‌مدت برای نیاز واقعی مشتری تلاش کنیم، می‌توانیم بازارها‌ی نابی را با کمک فناوری‌های نوین خلق کنیم.

منبع: جام جم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار