اصفهان؛

ثبت‌نام 628 نفر از استان اصفهان در مسابقه نورالهدی

628 نفر در نهمین دوره مسابقه تخصصی تفسیر قرآن نورالهدی در استان اصفهان ثبت‌نام کردند.

گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران در گفت: 516 نفر از این تعداد خواهران و 112 نفر آنها برادران هستند.

 مهدی مسماریان با تاکید بر استقبال بانوان قرآنی از این آزمون تفسیری افزود: شهرستان آران و بیدگل پس از شهر اصفهان با 60  متقاضی بالاترین آمار ثبت نام نهمین دوره مسابقه تفسیر نورالهدی را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

به‌گفته‌وی، شهرستان های مبارکه با 48 متقاضی و نجف آباد و گلپایگان هر یک با 38 متقاضی در رتبه های بعدی قرار دارند.
مسوول دارالقرآن الکریم استان اصفهان، در ادامه با اشاره به‌اینکه تعداد شرکت کنندگان دوره گذشته این مسابقات 430 نفر بوده‌است گفت: استقبال از این مسابقه در سطح استان اصفهان، امسال نسبت به دوره گذشته با رشد 46 درصدی همراه بوده است.
مسماریان، جمعه 12 آذرماه را زمان برگزاری آزمون مسابقه تخصصی تفسیر قرآن نورالهدی همزمان با سراسر کشور خاطرنشان‌کرد و گفت:این آزمون در استان اصفهان در 17 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
وی، برگزاری این مسابقات را در سال جاری برای سال آخر عنوان‌کرد و گفت: پس از برگزاری نهمین دوره تفسیر نورالهدی، کل ۳۰ جزء قرآن کریم در طی این ۹ دوره مورد بررسی و مطالعه قرآن آموزان قرارخواهد گرفت.

به‌گفته‌وی، به تمامی شرکت‌کنندگان مسابقه که حداقل ۷۰ درصد نمره آزمون را کسب کنند، مدرک آشنایی با تفسیر اجزای مورد مسابقه اهدا می‌شود و برگزیدگان نیز از جوایز نفیس نقدی بهره‌مند خواهند شد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در هر دوره از مسابقات تفسیر نورالهدی، شرکت کنندگان در آزمون تفسیر سه جزء متوالی از قرآن شرکت می‌کردند که امسال این جزءها شامل جزء‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ قرآن کریم است.
مسماریان، تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی را منبع این مسابقه دانست و افزود: در کنار تفسیر سه جزء متوالی، آزمون تفسیر یک جزء قرآن کریم، شکل دوم برگزاری این مسابقه در هر دوره بوده است و امسال شامل تفسیر جزء سی‌ام قرآن کریم خواهد بود.
وی افزود: مسابقه تفسیر«نورالهدی» به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقه تفسیر قرآن کشور به شمار می‌رود به‌طوری که در طول هشت دوره برگزاری این مسابقات بیش از ۸۰ هزار نفر در سطح کشور در این آزمون تفسیری شرکت کرده‌اند.

به‌گفته‌وی،برگزاری مسابقات کتبی تفسیر قرآن کریم جزء سیاست‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم کشور در راستای بالا بردن اطلاعات و بینش قرآنی جامعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.