اعلام حمایت نخستین جمهوری خواه از کلینتون؛

ریچارد هنا به صف حامیان کلینتون پیوست

ریچارد هنا نماینده جمهوری خواه ضمن اعلام حمایت از کلینتون، ترامپ را فاقد صلاحیت ریاست جمهوری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، «ریچارد هنا،» نماینده جمهوری خواه نیویورکی روز سه شنبه به حزب خود پشت و اعلام کرد از نامزدی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

وی با انتقاد از حمله ترامپ به خانواده مسلمان سرباز آمریکایی که در عراق کشته شده، ترامپ را «فاقد صلاحیت این پست» خواند.

هنا بارها اعلام کرده است در انتخابات، از ترامپ حمایت نخواهد کرد. او با اعلام حمایت از نامزدی کلینتون، اولین جمهوری خواه عضو کنگره آمریکا خواهد بود که از انتقاد ترامپ فراتر رفته و به نیروهای رقیب دموکرات او می پیوندد.

هنا طی مصاحبه و همچنین درج مطلبی در وب سایت سیراکیوز دات کام، قصد خود را اعلام کرد. او در بین دلایل خود برای این کار، به اظهارات بی شرمانه ترامپ در خصوص خضرخان و غزاله خان، والدین سرباز آمریکایی نیز اشاره کرد.

هنا گفت: «از اظهارات سنگدلانه او شوکه شدم. من فکر می کنم ترامپ مایه سرافکندگی ملت ماست. آیا واقعا می خواهند کدهای رمز سلاح های اتمی را در دستان او قرار دهند؟»

وی افزود: در خصوص «مسائل بسیاری» با خانم کلینتون، اختلاف نظر دارد اما به وی رای خواهد داد.
هنا خاطرنشان کرد «او سال هاست از چیزهایی بزرگ تر از مسائل شخصی خود دفاع کرده است. این مهم است.»

هنا که در پایان این دوره نمایندگی، بازنشست خواهد شد، از زمان انتخاب خود در سال 2010، پیوسته فردی خود مدار بوده است. او از سال 2014 تا کنون، از حزب خود بسیار فاصله گرفته است.

اما حمایت او از کلینتون، نشانه دیگری از نارضایتی گسترده حزب جمهوری خواه از ترامپ به ویژه پس از ماجرای درگیری لفظی با خانواده خان است.

ستاد ترامپ همزمان با اعلام این خبر هنا، توقف روز پنج شنبه خود در پلاتسبورگ نیویورک در نزدیکی حوزه انتخابیه هنا را لغو کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار