اصفهان؛

نهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی در اصفهان

نهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، ریخته گری، فولاد، معادن و صنایع عصر دیروزدر اصفهان گشایش یافت .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،در این نمایشگاه بین المللی که تا 15 مرداد ادامه برپا خواهد بود، 93 نماینده و تولید کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان شرقی و یک مشارکت کننده خارجی از کشور هندوستان حضور دارند.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تمام شرکت های اقماری و زیرمجموعه خود در قالب یک سالن یک هزارمتری حضوری پررنگ در این نمایشگاه دارد.
اصفهان به عنوان مرکز تولید فولاد ایران بیش از 6 درصد فولاد کشور را تولید می کند.
درمراسم گشایش این نمایشگاه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی سخنانی گفت: نمایشگاه ویترینی برای ارائه خدمات، تجهیزات و قطعاتی است که برای صنعت فولاد تولید و بکار برده می شود و تولیدکنندگان این بخش می توانند به معرفی خود و عملکردشان بپردازند.
وی ابراز خرسندی کرد: اکثر موادی که برای صنعت فولاد از خارج وارد می کردیم، هم اکنون قابل تولید در داخل است.
بهرام سبحانی افزود: با تشکیل واحد بومی سازی و استفاده از مهندسی معکوس، صنعتگران داخلی توانایی تولید و ساخت بسیاری از تجهیزات وارداتی را پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: تاکنون اتفاق نیافتاده به این نتیجه برسیم که قطعه یا تجهیزات تولید داخل از مورد مشابه خارجی خود کیفیت پایینتری داشته و از تولید آن پشیمان شویم.
وی تاکید کرد: به یک نمایشگاه مجازی برای فولاد اصفهان و کشور نیازداریم که بطور دائمی گویا و نشانگر توانمندی ها، قطعات و تجهیزات این صنعت برای خریداران داخلی و خارجی باشد.
همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی در این مراسم از پیش بینی دولت برای تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 خبرداد و بر ضرورت کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده این محصول تاکید کرد .
مهدی کرباسیان افزود: اگر بخواهیم صادرات فولاد داشته باشیم باید قیمت تمام شده قابل رقابت در عرصه جهانی باشد.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نه تنها در حوزه فولاد بیش از یک میلیون تن صادرات انجام شده بلکه هفت میلیارد دلار از صادرات در حوزه معدن و صنایع معدنی حاصل شده است.
کرباسیان اظهار کرد: صادرات یک اصل است زیرا هم باعث حفظ کیفیت و قیمت تمام شده می شود و هم منابع ارزی بهمراه دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.