اهواز؛

شیرمادر ماده ای الهی

به خاطر تأثیر بسزایی که شیر مادر بر سلامت نوزاد و شیرخوار دارد از آن به عنوان یک ماده الهی نام برده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دكتر سلمان زاده گفت:نوزادان شیر مادرخوار، كمتر دچار بیماریهای اسهالی می شوند و از ضریب هوشی بهتری نسبت به دیگر نوزادان برخوردار هستند.

معان بهداشتی دانشگاه بیان کرد: به دلیل اهمیت و جایگاه تغذیه با شیر مادر و تأثیری که شیر مادر در سلامت نوزاد و توسعه پایدار دارد، سازمان جهانی بهداشت همه ساله 1 الی 7 آگوست که مصادف با 10 تا 16 مرداد است را به عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر معرفی کرده است و شعار امسال این سازمان "تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار" است.
 
سلمان زاده در ادامه به تفاوت نوزادانی که از شیر مادر و نوزادانی که از شیر خشک استفاده می کنند اشاره کرد و افزود: به خاطر تأثیر بسزایی که شیر مادر بر سلامت نوزاد و شیرخوار دارد از آن به عنوان یک ماده الهی نام برده می شود و اولین قطرات شیر مادر به عنوان یک واکسن بسیار مهم تلقی می شود که نوزاد را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کرده و باعث رشد و تکامل بهتر نوزادان می شود تا در آینده کمتر دچار چاقی و فشار خون شوند.
 
معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند کمتر دچار بیماریهای اسهالی شده و از ضریب هوشی بهتری نسبت به دیگر نوزادان برخوردار هستند.
 
وی از مادران شیرده خواست تا جای ممکن تغذیه نوزاد با شیر خود را قطع نکنند مگر اینکه شیردهی برای مادر و نوزاد خطر داشته باشد که در این صورت نیز قطع شیردهی باید با توصیه پزشک انجام شود.
 
رئیس مرکز بهداشت استان افزود: نوزاد هرچه بیشتر از شیر مادر تغذیه شود میزان تولید شیر بیشتر می شود و این برداشت نادرستی است که مادران احساس می کنند همواره علت گریه های گاه و بی گاه نوزادان گرسنگی و کم بودن شیر مادر است و باید دنبال علت دیگری برای گریه نوزاد باشند.
 
سلمان زاده در پایان اظهار داشت: بدلیل اهمیت تغذیه با شیر مادر، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مصوب شد که تمامی ادارات برای شیردهی مادران همکاری لازم را داشته باشند. همچنین مقرر شد که در اماکن عمومی مانند فرودگاه، راه آهن، ترمینال ها و... اتاق هایی تحت عنوان اتاق های مادر و کودک برپا شود تا مادران شیرده به راحتی بتوانند نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند.

انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار