اردبیل؛

ورود بیش از 27 هزار معلم از اول مهر ماه به مدارس کشور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از اول مهر ماه بیش از 27 هزار و 500 معلم و هنرآموز مراکز فنی و حرفه‌ای، راهی مدارس می‌شوند تا به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی زرافشان افزود: امسال به نسبت سال‌های گذشته با دغدغه کمتر با تأمین نیروی انسانی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم به طوریکه ما در سال گذشته 35 هزار معلم در پایه نهم کمبود داشته و در نقطه مقابل 50 هزار معلم در دوره دوم متوسطه به دلیل حذف پایه اول مازاد داشتیم که سعی کردیم در یک برنامه‌ریزی این نیروها را به حد تعادل برسانیم.

وی تصریح کرد: امسال مشکل خاصی در این زمینه نداریم و قطعاً برای پایه دهم که اولین بار دایر می‌شود از نیروهای آموزش‌دیده‌ای که در تابستان دوره‌های تخصصی و آموزشی دروس خود را سپری می‌کنند، با یک شرایط مناسب قادر هستیم از اول مهر ماه از ظرفیت این نیروها استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال دو کار اولویت‌دار را در تأمین نیروی انسانی مد نظر قرار دادیم، بیان کرد: 13 هزار معلم ابتدایی از اول مهر ماه وارد آموزش و پرورش می‌شوند و پنج هزار نیروی استخدامی سال گذشته که دوره یک ساله‌ای را در دانشگاه فرهنگیان سپری کردند، راهی مدارس می‌شوند تا در نظام تعلیم و تربیت به وظیفه خود عمل کنند.

زرافشان افزود: از پنج هزار نیروی استخدامی جدید یک‌هزار و 800 نفر استادکار هستند که به صورت تخصصی این دوره‌ را سپری کرده و در این حوزه‌ها به کارگیری می‌شوند.

وی گفت: با 9 هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان در مجموع ما اول مهر ماه امسال بیش از 27 هزار و 500 نفر را در مدارس به عنوان نیروهای تازه نفس شاهد می‌شویم.

زرافشان بیان کرد:‌ البته 500 نفر از این نیروها نیز هنرآموزان دانشگاه شهید رجایی هستند که در مناطق و استان‌های مختلف به کارگیری می‌شوند.

وی افزود: امسال در دوره دوم متوسطه پیش‌بینی می‌کنیم 3.5 میلیون دانش‌آموز داشته باشیم که 700 هزار نفر آنها هنرجو و مابقی در شاخه نظری تحصیل می‌کنند که با استقرار ساختار نظام آموزشی جدید این 700 هزار نفر هنرجویان در سال‌های آینده به یک میلیون و 100 هزار نفر تقریباً به تعداد 50 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، معلمان ، جدید ، مدارس ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.