انقباض اقتصاد انگلیس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا

تاکنون مشخص نشده است که برکسیت برای منطقه یورو، مقصد 42 درصد از تولیدات انگلیس، ضرری به همراه دارد یا خیر.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ موسسه مارکیت اعلام کرده شاخص مدیران خرید انگلیس، از 52.3 در ماه ژوئن به 47.4 در ماه ژوئیه کاهش یافته است. کاهش این رقم به پایین تر از 50 به معنای انقباض اقتصادی است. انگلیس از مارس سال 2009 تاکنون با چنین کاهشی مواجه نشده بود. 

بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، سطح اطمینان و فعالیت تجاری از زمان تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. انتظار می رود بانک انگلستان با استفاده از محرک های اقتصادی برای بهبود وضع اقتصاد کشور تلاش کند. موسسه مارکیت اظهار کرده شاخص بخش های خدماتی، تولید و ساخت در سه ماهه جاری با انقباضی 0.4 درصدی مواجه خواهند شد.

آخرین گزارش مارکیت در حالی منتشر شده که موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی از کاهش سرعت رشد انگلیس در اثر خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده است. در همین حال پوند انگلیس نسبت به روز برگزاری همه پرسی برکسیت، بیشتر از ده درصد کاهش یافته است.

ریسک بحران اقتصادی

شاخص ترکیبی مارکیت در تمام بخش ها، به 47.3 در ماه ژوئیه سقوط کرد، بیشترین کاهش یک ماهه در 20 سال سابقه این شاخص. 

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد موسسه مارکیت، اظهار کرده این سقوط، خطر بحران اقتصادی جدیدی را برای انگلیس به همراه دارد. بر اساس این اطلاعات، هنوز مشخص نیست که برکسیت برای منطقه یورو، مقصد 42 درصد از تولیدات انگلیس، ضرری به همراه دارد یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار