زنجان؛

آمادگی زنجانی‌ها برای خوشمزه‌ ترین رویداد سال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره ملی آش که به عنوان خوشمزه‌ترین رویداد استان زنجان محسوب می‌شود،(۸ شهریور) میزبان گردشگران خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از (8 تا 12 شهریور) به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم اشاره کرد و گفت: در همین راستا نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره دایر می‌شود.

این مقام مسئول به برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و برنامه های محلی در کنار این جشنواره خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی پخت آش‌‌های محلی، برگزاری نمایشگاه عکس آش‌‌های ایرانی، برپایی غرفه‌‌های تولید محصولات مختلف صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به گفته رحمتی، برپایی سیاه چادر و نمایش الگوهای سکونتی عشایر نقاط مختلف کشور از دیگر جاذبه‌های این جشنواره است که در آن شرکت‌کنندگان با آیین و رسوم مردم در استان‌های دیگر آشنا می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه جشنواره آش ایرانی در مجموعه تفریحی و گردشی گاوازنگ برگزار می‌شود، اضافه کرد: جذب گردشگر از نقاط مختلف کشور مهمترین هدف این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه آش یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود، افزود: در این جشنواره آش نذری پخت می‌شود که درآمد حاصل از آن بین نیازمندان توزیع می گردد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
یاشاسین زنجان