اصفهان؛

برگزاری اولین کارگاه آموزش تغذیه

اولین کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،کارشناس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در نخستین کارگاه آموزشی تعزیه و شبیه خوانی که با حضور اساتید برجسته کشوری، استانی،سرپرستان و اعضای گروه های تعزیه و شبیه خوانی شهرستان شهرضا در مجتمع فرهنگی مدرس برگزار شد گفت: در این کارگاه آموزشی 60 نفر از جوانان 18 سال به بالا حضور داشتند.
آذرقربانی افزود: این کارگاه با حضور استاد عباس جواهری واستاد حسین مومن زاده ازاساتید کشوری واستانی در چهار محور هنر نمایش در تعزیه،ادب و شعر در تعزیه،موسیقی در تعزیه و تاریخچه تعزیه برپا شد.
وی هدف از برپایی این کارگاه را آشنایی سرپرستان و اعضای تعزیه شهرضا با روش ها و نسخ جدید تعزیه خوانی این کارگاه یک روزه دانست .
کارشناس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا افزود: عمده مباحث تعزیه ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین مصائب خاندان پیامبر (ص) مبتنی بر بیان افکار و اخلاق شیعه و بزرگان این مذهب است.
آذر قربانی تعزیه در بین عامه مردم را خوب دانست و گفت: تعزیه خوانان نمونه باید مراقب باشند با شیوه غیراصولی و ناصحیح در اجرای تعزیه به این هنر آیینی ضربه نزنند.
600 نفر در 20 گروه تعزیه در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت هستند.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار