ساری،

حضور سرمایه گذاران خارجی برای استحصال مروارید سیاه

سرمایه گذاران خارجی تا 2 ماه آینده برای انعقاد تفاهم نامه همکاری در بخش خاویار به ایران خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیر عامل شرکت خدمات جهاد کشاورزی در بابلسر گفت: دبیرخانه دائمی بین المللی خاویار با هدف تقویت و توسعه صادرات و اقدامات علمی و پژوهشی در ایران راه اندازی شده است.

رجایی ، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد مزارع نمونه پرورش خاویار با ظرفیت پرورش 50 تن ماهی خاویاری را از جمله برنامه های مهم شرکت خدمات جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: نخستین اسکله اختصاصی صید ماهیان خاویاری در چالوس ساخته می شود .

وی افزود : عملیات اجرایی ساخت نخستین اسکله صید ماهیان خاویاری با همکاری سازمان شیلات و سرمایه گذاری اولیه 8 میلیارد تومان تا پایان امسال در چالوس آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت خدمات جهاد کشاورزی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویاری در قفس با ظرفیت 20 تن ماهی با همکاری بخش خصوصی در لاریم جویبار آغاز شده است، استفاده بهینه از آب دریا و نزدیک شدن طعم خاویار پرورشی به خاویار دریایی را مهمترین اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس برشمرد .

وی گفت : یک و نیم تن خاویار دریایی و یک تن و چهار صد کیلوگرم خاویار پرورشی پارسال در 6 مرکز فراوری ماهیان خاویاری مازندران فراوری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار