یزد؛

احداث کشتارگاه صنعتی در مهریز با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال

کشتارگاه صنعتی معین دام یزد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در شهرستان مهریز در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رییس دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: توجه به تولید پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است و کشتارگاه‌های بهداشتی در ارائه گوشت تازه و بهداشتی در سلامتی جامعه نقش مهمی دارند.

مجتبی آغاز افزود: کنترل مسائل بهداشتی در تأمین گوشت سالم، مستلزم برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش‌های جدید علمی با تکنولوژی مناسب است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و متناسب با نیاز استان، کشتارگاه صنعتی معین دام یزد توسط بخش خصوصی با رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی در شهرستان مهریز در حال احداث می باشد.

رییس دامپزشکی شهرستان مهریز بیان کرد: ساخت این کشتارگاه در زمینی به مساحت 75  هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در حال اجرا است و پس از بهره‌برداری، ظرفیت کشتار روزانه یک‌هزار و 200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین را خواهد داشت ضمن اینکه این کشتارگاه امکان عمل ‌آوری و بسته بندی انواع گوشت قرمز تا سقف سالانه هزار و 800 را دارد.

آغاز خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان یزد از ابتدای طرح ساخت این پروژه تا پایان، بر اعمال نکات فنی و بهداشتی لازم نظارت داشته و پس از راه ‌اندازی نیز تمام عملیات کشتار تا بسته بندی زیر نظر کارشناسان دامپزشکی صورت خواهد گرفت تا سلامت مصرف کنندگان تضمین شود.

وی ارائه خدمات انبارداری محصولات کشاورزی (انبار علوفه) با ظرفیت یک‌هزار و 500 تن و امکان تولید سوسیس و کالباس از گوشت قرمز را از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: صنعتی سازی خطوط کشتار، گام موثری در راستای ارتقاء بهداشت گوشت و سلامت شهروندان است.

رییس دامپزشکی شهرستان مهریز تصریح کرد: قرارگیری در محدوده شهرها، نداشتن سردخانه و امکانات لازم، عدم رعایت بهداشت پرسنل و دفع غیر بهداشتی فاضلاب از عمده‌ترین اشکالات و نواقص کشتارگاه‌های سنتی است که با احداث کشتارگاه صنعتی برطرف خواهد شد علاوه بر آن ظرفیت کشتار به نحو محسوسی بیشتر خواهد شد و در کنار اشتغالزایی ، خطر شیوع بیماری‌های مشترک نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.