تبریز؛

واجب بودن رعایت حقوق بشر در اسلام

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احترام قائل بودن اسلام به حقوق انسان ها گفت:رعایت حقوق مردم و کرامت انسانی در دین مبین اسلام واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از تبریز؛آیت الله هاشم زاده هریسی در آستانه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در جمع خبرنگاران افزود:ضمانت اجرایی حقوق بشر در اسلام بسیار فراتر از حقوق بشر اعلام شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

وی خاطر نشان کرد: ما متکی به اسلام و الله هستیم و باید صادقانه و به صورت دلی و عملی حق الناس را رعایت کنیم و از ضایع کردن فرد دیگری خودداری کنیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در جوامع غربی گفت:غرب تنها ادهای حقوق بشر را دارد ولی چون کرامت انسانی را نمی دانند در حقیقت به ادعاهایشان عمل نمی کنند.

آیت الله هاشم زاده تاکید کرد باید اجرای کامل حقوق و کرامت اسلامی بصورت نظام مند با عزمی راسخ اولویت اصلی مسئولان نظام قرار گیرد.

به گفته وی حقوق مردم بر مقدم بر حقوق الهی است و بر اساس متون فقهی اگر فردی به کسی بدهکار باشد و حق وی را ضایع کرده باشد نمازش مورد قبول واقع نمی شود و بجز بخشش خود فرد حق الناس بخشوده نمی شود.

آیت الله هاشم زاده بر بیان اینکه خون و جان و آبرو افراد حرمت دارد افزود باید در قضاوت ها بسیار احتیاط کرد و از پیش داوری و زدن تهمت و افترا و ریختن آبرو افراد به شدت اجتناب کرد.

وی یادآورد شد شرع،حقوق و قانون و احلاق مداری باید مبنا تصمیم گیری ها باشد وهمچنین مسئولان باید با اعمال خود موجب افزایش رضایت اعتماد و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی شوند چرا که رفتار شایسته و دوری از فساد باعث پدافند غیر عامل در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه گفت:اگر در جامعه ای عدالت نباشد آن جامعه از مشروعیت برخوارد نخواهد بود و حتی اگر به زیانمان باشد باید عدالت و تقوا اجتماعی و سیاسی داشته باشیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.