کرمانشاه؛

طبیعت مطبوع نوژی‌ وران

روستای «نوژی‌ وران» یا همان «نجوبران» از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین در استان کرمانشاه است که آب و هوای آن در فصل بهار و تا نیمه تابستان مطبوع و دلپذیر و در پاییز و زمستان سرد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رودخانه پرآب دینور در شرق روستا جریان دارد و غارهای «گلستان» و «زری» نیز در جنوب غربی آن قرار گرفته‏ اند. همچنین گورستان قدیمی و پل آجری نوژی وران (نجوبران) که قدمتی طولانی دارند، بیانگر پیشینه تاریخی این روستا است.

 سراب «نوژی‌وران» پشت کوه بیستون (در غرب جاده بیستون ـ سنقر) واقع شده و قلمرو این سراب طبیعی، زیستگاه گونه‏ های نادر گیاهی و جانوری است.

همچنین ژرف‏ترین غار خاورمیانه (غار پراو) در دامنه جنوبی یکی از قله‏ های این کوه واقع شده است. چشم‏ انداز این کوه بسیار زیبا و شگفت‏ انگیز است.

 از دامنه کوه پراو دو چشمه پرآب جاری می‏ شود که از جاذبه‏ های طبیعی روستا به شمار می‏ آید. دشت چمچال و مراتع غنی و حاصلخیز، یکی از زیباترین و پرجاذبه‏ترین دشتهای استان کرمانشاه است که در حوالی روستای نجوبران واقع شده است.

پل دو دهانه آجری نوژی وران (نجوبران)، با 50 متر طول و حدود 4.10 متر عرض یکی از آثار ارزشمند تاریخی روستای نجوبران و استان کرمانشاه است.

 این تفرجگاه دیدنی که در دل روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه قرار گرفته در این روزهای گرم تابستان با آب و هوایی دل انگیز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار