بجنورد؛

اشتغال 653 مددجوی کمیته امداد در حوزه صنایع دستی

653 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی گفت: با حمایت و نظارت مستمر کمیته امداد 653 طرح صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد استان در حال اجراست.

عباس اهرابی با بیان اینکه با بیان اینکه طرح های اشتغال صنایع دستی با هدف کمک به پایداری و بالا بردن ضریب موفقیت شغلی تحت نظارت مستمر و راهنمایی کمیته امداد در حال اجرا است، گفت: تا کنون این نهاد بیش از دو میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار صرف راه اندازی طرح های اشتغال صنایع دستی مددجویان نموده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و کسب و کار، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و غیره انجام می‌شود و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند، افزود: هم اکنون بیش از 8 هزار و774 طرح جاری در استان از سوی مددجویان کمیته امداد در حال اجرا است.

وی توجه به حوزه صنایع دستی را یکی از محور ها توسعه اشتغال خانگی برشمرد و افزود: توجه به صنایع دستی و توسعه آن بین مددجویان از جمله زنان سرپرست خانوار، توانسته تاثیرات بسزایی در توانمندی و خود کفایی خانواده ها داشته باشد.

اهرابی افزود: در سه ماهه امسال نیز 15 طرح صنایع دستی برای مددجویان راه اندازی شده که در این بخش 645میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: مددجویان خودکفا شده این نهاد در حوزه صنایع دستی در حال حاضر در رشته‌های گلیم‌بافی، چادر شب دوزی ،کلاه کرکی، عروسک‌سازی، نمدمالی، معرق، مشبک، خیاطی تزیینی، ‌گلدوزی، گل‌سازی، ظریف دستی، طراحی، گرافیک، تابلو فرش، ساخت مبلمان در حال فعالیت هستند.

اهرابی افزود : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغالزا، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تأمین و پرداخت می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.