بهای طلا کاهش یافت/ دلار ارزشمند شد

طلا و دلار امروز در معاملات جهانی رفتاری کاملا متضاد بروز دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئیه و اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس با کاهش نسبی روبرو شده است.

شاخص اشتغال جدید، مهمترین شاخص ارزیابی پیشرفت اقتصادی محسوب می شود. 

تحلیلگران همچنین احتمال می‌دهند، بانک مرکزی آمریکا، برنامه زمان بندی افزایش نرخ بهره در این کشور را به زودی اعلام کند.

همچنین افزایش ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت مجدد بها جهانی طلا داشت و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس هستند.


افزایش نرخ بهره سبب کاهش قیمت طلا می شود. بهای تحویل فوری طلا در ساعت 11:23 روز پنجشنبه به وقت سنگاپور در بازار لندن با 0.4 درصد کاهش به هزار و 352 دلار و 48 سنت در هر اونس رسید. دو روز پیش (دوم اوت، 12 مرداد) بهای میان روزی طلا در این بازار به هزار و 367 دلار و 34 سنت بود که رکورد بها از 11 ژوئیه (21 تیر) محسوب می شود.

بهای طلای اسپات نیز کاهش 4 دهم درصدی را تجربه کرد و 1351 دلار و 52 سنت ارزشگذاری شد.

 انتشار آمارهای اشتغال در بخش خصوصی آمریکا که بالاتر از سطح انتظارات کارشناسان اقتصادی بود، تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش بها جهانی طلا داشته است.
بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته 179 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که آمارهای اشتغال وزارت کار آمریکا که قرار است روز جمعه منتشر شود، مثبت بوده است و این مساله در نهایت به ضرر بهای جهانی طلا خواهد بود.

برخی فعالان بازارهای بین المللی نیز بر این باورند که سطح حمایتی بهای طلا در کوتاه مدت 1320 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1370 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد بانک مرکزی انگلیس نیز امروز برای نخستین بار از سال 2009 نرخ بهره را کاهش خواهد داد. نگرانی‌های مربوط به تبعات اقتصادی و مالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فشار زیادی را بر بانک مرکزی این کشور وارد کرده است.

به نظر می رسد بهای طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و همین طور نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس قرار خواهد داشت.
وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات بهای جهانی طلا خواهد داشت.

در دیگر معاملات فلزات گرانبها نیز نقره با کاهش حدود یک درصدی، 20.16 دلار، پلاتین و پالادیوم هر کدام به ترتیب با کاهش 9 دهم و 6 دهم درصدی 1.148 و 704.60 دلار در هر اونس ارزش‌گذاری شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
اخی چقد بد شد میخواستم همین شنبه برم یه چند کیلو طلا بخرم
آخرین اخبار