اردبیل؛

رعایت عفت مهمترین آداب دختران است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یک دختر نمونه برای حضور در اجتماع نیازمند رعایت آدابی است که مهم‌ترین آن رعایت عفت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جشن میلاد حضرت معصومه (س) اظهار داشت: یک دختر نمونه برای حضور در اجتماع نیازمند رعایت آدابی است که مهم‌ترین آن رعایت عفت است.

وی افزود: عفت شامل عفت در نگاه، عفت در ارتباط با نامحرم، عفت در حجاب و پوشش و عفت در کلام می‌شود و همچنین وقار در رفت‌وآمد، خودداری از مصافحه و دست دادن با نامحرمان، پرهیز از استعمال بوی خوش و اجتناب از خلوت با نامحرمان نمونه‌های بارز عفت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: امروزه مراقبت در معاشرت‌های دوستانه نیز از جمله آدابی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به هجمه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی لازم است الگوهای وارسته‌ای به دختران و زنان معرفی شود.

ستوده با تأکید به جایگاه والای حضرت معصومه (س) گفت: ایشان هر چند از چهارده معصوم نبود ولی مطهر بود و وارسته از گناه و به همین دلیل لقب معصومه گرفت.

وی افزود: حضرت معصومه (س) علاوه بر لقب معصومه و کریمه مقام شفیعه روز جزا نیز یافت و در گروه ۱۰ بانویی که مقام شفاعت دارند قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: حضرت معصومه (س) الگوی وارسته زنان و دختران است و منش و سلوک زندگی وی می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای دختران تبیین شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رعایت ، عفت ، آداب ، دختران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار